Πολλές από τις παλιές οικογενειακές φωτογραφίες είναι φορτωμένες με μνήμες και μαρτυρούν τον αυθόρμητο τρόπο έκφρασης και εκδήλωσης συναισθημάτων των ανθρώπων και κυρίως αφηγούνται τη ρεαλιστική αναπαράσταση της ζωής.
Έτσι κάποιες από αυτές τις ηθογραφικές φωτογραφίες γίνονται η αφορμή να εστιάσουμε στις συνήθειες της διασκέδασης, κατά τις δεκαετίες του ΄60 – ΄70, κάποιων ανθρώπων που την ώρα της κορύφωσης του κεφιού επιδείκνυαν, εκτός από την ικανότητά τους στο χορό και την ικανότητά τους στη μυϊκή δύναμη.
Ο «μάγκας» χορευτής, την ώρα της κορύφωσης του κεφιού άρπαζε με τα γερά του δόντια το τραπέζι, με ότι είχε επάνω, το σήκωνε και εκστασιασμένος βυθίζονταν ως το μεδούλι «στην ιεροτελεστία του χορού», όπου τα βήματά του αλλά και όλο του το σώμα ακολουθούσαν το ρυθμό της ζεϊμπεκιάς.
Κάτι ανάλογο γίνονταν και με το σήκωμα της καρέκλας με τα δόντια.
Το σήκωμα της καρέκλας ή του τραπεζιού με το στόμα του «μάγκα χορευτή» και ταυτόχρονα ο χορός στο ρυθμό της ζεϊμπεκιάς είναι ενδεικτικά στοιχεία της ελληνικής κουλτούρας της εποχής εκείνης.
Το σκηνικό διαδραματίζονταν στα καφενεία, στις ψησταριές, στις ταβέρνες, και γενικότερα στα κέντρα διασκέδασης.
Ποιος ήταν όμως ο μάγκας αυτός που μπορούσε να το κάνει;
Θα μπορούσε κανείς να πει πως ήταν άνθρωπος με άλλου είδους «εκτόπισμα», δυνατός, θαρραλέος, με νευρώδες σώμα, με παρουσιαστικό που ήταν φτιαγμένο από τη στόφα του ανθρώπου που είναι γεννημένος να ανήκει στην κατηγορία των Ανδρών, σε συνδυασμό φυσικά και με τη γοητεία που ασκούσε στο γυναικείο φύλο.
Φανταστείτε το υπέροχο εκείνο συναίσθημα θαυμασμού και δέους των θαμώνων που παρακολουθούσαν το σκηνικό μέσα στο κέντρο διασκέδασης!
Σήμερα οι παραπάνω φωτογραφίες μπορεί να φαντάζουν λίγο περίεργες, και το φαινόμενο «του μάγκα της παλιάς εποχής» να σπανίζει, όμως στις δεκαετίες του ΄60-΄70 αποτελούσαν τρόπο έκφρασης και διασκέδασης στην Ιτέα.
«Οι μάγκες του παλιού καιρού
που ξέραν να γλεντάνε
σιγά σιγά μας φεύγουνε
και δεν ξαναγυρνάνε».
Λένε οι στίχοι ενός παλιού τραγουδιού, του Βαγγέλη Περπινιάδη.
Όμως κάποιο βίντεο με σχετικό θέμα βρέθηκε και το παρουσιάζουμε παρακάτω.
Έτσι κάποιες από αυτές τις ηθογραφικές φωτογραφίες γίνονται η αφορμή να εστιάσουμε στις συνήθειες της διασκέδασης, κατά τις δεκαετίες του ΄60 – ΄70, κάποιων ανθρώπων που την ώρα της κορύφωσης του κεφιού επιδείκνυαν, εκτός από την ικανότητά τους στο χορό και την ικανότητά τους στη μυϊκή δύναμη.
Ο «μάγκας» χορευτής, την ώρα της κορύφωσης του κεφιού άρπαζε με τα γερά του δόντια το τραπέζι, με ότι είχε επάνω, το σήκωνε και εκστασιασμένος βυθίζονταν ως το μεδούλι «στην ιεροτελεστία του χορού», όπου τα βήματά του αλλά και όλο του το σώμα ακολουθούσαν το ρυθμό της ζεϊμπεκιάς.
Κάτι ανάλογο γίνονταν και με το σήκωμα της καρέκλας με τα δόντια.
Το σήκωμα της καρέκλας ή του τραπεζιού με το στόμα του «μάγκα χορευτή» και ταυτόχρονα ο χορός στο ρυθμό της ζεϊμπεκιάς είναι ενδεικτικά στοιχεία της ελληνικής κουλτούρας της εποχής εκείνης.
Το σκηνικό διαδραματίζονταν στα καφενεία, στις ψησταριές, στις ταβέρνες, και γενικότερα στα κέντρα διασκέδασης.
Ποιος ήταν όμως ο μάγκας αυτός που μπορούσε να το κάνει;
Θα μπορούσε κανείς να πει πως ήταν άνθρωπος με άλλου είδους «εκτόπισμα», δυνατός, θαρραλέος, με νευρώδες σώμα, με παρουσιαστικό που ήταν φτιαγμένο από τη στόφα του ανθρώπου που είναι γεννημένος να ανήκει στην κατηγορία των Ανδρών, σε συνδυασμό φυσικά και με τη γοητεία που ασκούσε στο γυναικείο φύλο.
Φανταστείτε το υπέροχο εκείνο συναίσθημα θαυμασμού και δέους των θαμώνων που παρακολουθούσαν το σκηνικό μέσα στο κέντρο διασκέδασης!
Σήμερα οι παραπάνω φωτογραφίες μπορεί να φαντάζουν λίγο περίεργες, και το φαινόμενο «του μάγκα της παλιάς εποχής» να σπανίζει, όμως στις δεκαετίες του ΄60-΄70 αποτελούσαν τρόπο έκφρασης και διασκέδασης στην Ιτέα.
«Οι μάγκες του παλιού καιρού
που ξέραν να γλεντάνε
σιγά σιγά μας φεύγουνε
και δεν ξαναγυρνάνε».
Λένε οι στίχοι ενός παλιού τραγουδιού, του Βαγγέλη Περπινιάδη.
Όμως κάποιο βίντεο με σχετικό θέμα βρέθηκε και το παρουσιάζουμε παρακάτω.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής: Σχόλια ανώνυμα, σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται. Η "Ιτέα Καρδίτσας" δεν παρεμβαίνει σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσει το περιεχόμενο ενός σχολίου εφόσον πληρεί τις προϋποθέσεις. Σε καμιά περίπτωση τα σχόλια δεν αντιπροσωπεύουν την "Ιτέα Καρδίτσας". Επίσης ο διαχειριστής διατηρεί το δικαίωμα να αφαιρεί οποιοδήποτε σχόλιο θεωρεί ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες. Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε και τους όρους χρήσης.
Ο διαχειριστής