Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

- Εάν όχι τώρα, πότε; Εάν όχι εμείς, ποιοι;...

Ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος παρήγαγε την καταστροφή που είχε ανάγκη το σύστημα, ώστε να τη μετατρέψει σε ευκαιρία, προκειμένου να βγει από την κρίση του μεσοπολέμου. Το γεγονός ότι σήμερα συγκροτεί ένα παρόμοιο σκηνικό καταστροφής και ανθρωποθυσιών, αυτή τη φορά μέσω ενός αδυσώπητου οικονομικού πολέμου, νομίζω ότι ελάχιστοι το αρνούνται.
Αυτή η αναλογία των ιστορικών και των πολιτικών στιγμών, οδηγεί πολύ κόσμο στη σκέψη ΄΄ εάν όχι τώρα, πότε;΄΄
Εάν σήμερα που ο λαός εξοντώνεται, η εθνική ανεξαρτησία γκρεμίζεται, η δημοκρατία εκτρέπεται, δεν καταφέρουμε να αντισταθούμε συγκροτώντας ένα Μέτωπο πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων, τότε πότε θα γίνει αυτό;
Εκτιμώ ότι οι περισσότεροι συμφωνούν ότι η ιστορική συγκυρία είναι επιτακτικά ώριμη για τη συγκρότηση ενός μετώπου, ενός νέου ΕΑΜ.
Λέω οι περισσότεροι γιατί υπάρχουν δυνάμεις, οι οποίες μπλοκάρουν αυτή την αναγκαιότητα θέτοντας ως προκείμενο, το επικείμενο.
Θέτοντας λοιπόν, ως τροχοπέδη για την έναρξη έστω ενός διαλόγου, το φορτισμένο ερώτημα ΄΄Μέτωπο ρήξης ή ενσωμάτωσης ; ΄΄ , δημιουργούν, κατά την άποψή μου, εμπόδια τεχνητά, για να μην πω μεταφυσικά.
Το ζήτημα της ρήξης ή της ενσωμάτωσης είναι αναπόσπαστο με τον πολιτικό συσχετισμό δυνάμεων. Είναι ιστορικό δεδομένο ότι το ίδιο το κίνημα θέτει συγκεκριμένα ζητήματα γύρω από τα οποία αναπτύσσονται πολιτικές απαντήσεις και πολιτικές επιλογές που βασίζονται σε ένα συγκεκριμένο συσχετισμό δυνάμεων αλλά και δημιουργούν νέους συσχετισμούς.
Εκ των ιδρυτών του ΕΑΜ υπήρξε ο Ηλίας Τσιριμώκος. Σκεφτείτε το μέγεθος της καταστροφής, εάν κάποιοι φοβούμενοι την προδιαγεγραμμένη ενσωμάτωση του Τσιριμώκου – ενσωμάτωση έως προσήλωσης στα ανάκτορα το 1965 – δεν ίδρυαν το ΕΑΜ.
Ή ακόμη χειρότερα σκεφτείτε το μέγεθος της τραγωδίας εάν κάποιοι φοβούμενοι μήπως ο ΄΄ ενσωματωμένος΄΄ Τσιριμώκος, οδηγήσει και το ΕΑΜ σε ενσωμάτωση, δεν ίδρυαν το ΕΑΜ.
Το ΕΑΜ που ριζοσπαστικοποίησε συνειδήσεις, που δημιούργησε ένα πρωτόγνωρο για την Ευρώπη αριστερό συσχετισμό δυνάμεων, το ΕΑΜ που σήμερα αποτελεί ΄΄ ώριμο τέκνο της ανάγκης΄΄, δεν εκβιάζει εκ των προτέρων απαντήσεις, αλλά είχε και εν δυνάμει πρέπει να αποκτήσει τη δύναμη, την ασφάλεια και την ωριμότητα να παράγει απαντήσεις, να παράγει εξελίξεις.
Μια δεύτερη σκέψη που γεννιέται ακριβώς λόγω της αναλογίας των ιστορικών στιγμών είναι εάν όχι εμείς, τότε ποιοι;
Στο εμείς θα έπρεπε να απαντήσουν, κατά την άποψή μου, όλοι. Η κομμουνιστική, η ριζοσπαστική, η εξωκοινοβουλευτική, η σοσιαλιστική αριστερά, οι δυνάμεις της οικολογίας.
Προερχόμενη από το χώρο της μεγάλης δημοκρατικής παράταξης, από το ΠΑΣΟΚ, θα ήθελα να αναρωτηθώ μαζί με τους συντρόφους μου : εάν όχι εμείς, τότε ποιοί;
Οι ιστορικοί συνεχιστές της εθνικής αντίστασης, του 114, του Πολυτεχνείου, της μεγάλης ανατροπής που συντελέστηκε πριν ακριβώς από 30 χρόνια, είμαστε κι εμείς.
Και όταν λέω συνεχιστές, δεν εννοώ μόνον το μεγαλειώδες χρέος απέναντι στην ιστορία, εννοώ κυρίως το επιβεβλημένο χρέος απέναντι στο παρόν.
Σήμερα, είναι η μεγάλη στιγμή που περιμένει και θα έπρεπε να προετοιμάζει ένας σοσιαλιστής. Η παγκόσμια οικονομική κρίση είναι κρίση του άκρατου νεοφιλελευθερισμού και δεν αποτελεί απλώς μια προσωρινή εκτροπή, μια δυσμενή συγκυρία, αλλά είναι η γενικευμένη χρεωκοπία του νεοφιλελευθερισμού και των νεοφιλελευθέρων.
Εμείς, ως σοσιαλιστές, έχουμε μια άλλη φιλοσοφία. Θεωρούμε ότι σήμερα περισσότερο από ποτέ αποτελεί ιστορική αναγκαιότητα αλλά και ώριμη κοινωνική δυνατότητα, ένας ριζικός κοινωνικός μετασχηματισμός.
Η απάντηση λοιπόν στα δύο παραπάνω ερωτήματα είναι : Τώρα! Εμείς!
Αυτό το ΄΄εμείς΄΄ όμως πάντα πληγώνει. Εμείς, εσείς, αυτοί. Οι άλλοι.
Παθογένεια της αριστεράς. Παθογένεια όμως και των σοσιαλιστικών δυνάμεων. Είναι απορίας άξιο για τους συντρόφους από το χώρο του ΠΑΣΟΚ, σήμερα να εγκλωβίζονται και να μην κάνουν το απαραίτητο παραπέρα βήμα, όταν παλιότερα είδαμε στα ψηφοδέλτιά μας τον Μάνο και τον Ανδριανόπουλο, όταν είδαμε τη Δαμανάκη και τον Ανδρουλάκη, εις το όνομα μιας εκατέρωθεν διεύρυνσης.
Μια ερμηνεία είναι η κουλτούρα του ηγεμονισμού. Η αλήθεια είναι ότι σε ένα μεγάλο κόμμα υιοθετείς συνήθως στάσεις αφομοίωσης αυτών που έρχονται σε σένα, παρά φυγόκεντρες.
Μια επίσης σοβαρή πολιτική ερμηνεία είναι η στάση της αριστεράς το 1989. Είναι αλήθεια ότι η αριστερά τότε, γινόμενη το λοιμοκαθαρτήριο του συστήματος, παρέα με τους σκοτεινότερους πυλώνες του, το Μητσοτάκη, διέρρηξε σοβαρά τη σχέση της με την ιστορία της, με τον εαυτό της, με κάθε δημοκράτη που έχει ακατάλυτες διαχωριστικές γραμμές.
Σήμερα όμως μιλάμε για πόλεμο.
Ηγεμονισμοί, ελιτισμοί, εμμονές με τα σύμβολα και ιδεοληψίες δεν χωρούν.
Σήμερα μιλάμε για ανθρώπινη καταστροφή.
Τα λάθη της ιστορίας δεν ξεπερνιούνται, βρίσκονται πάντα χαραγμένα στην ιστορική συνείδηση του καθενός και στη συλλογική πολιτική μας συνείδηση, ώστε να αποτρέπουν από νέα λάθη, αλλά και να προτρέπουν σε νέους αγώνες.
Να φωτίζουν τους νέους αγώνες ΜΑΣ. Σαν εκείνο το δικό ΜΑΣ τραγούδι : EAM τρία γράμματα μόνο φωτίζουν…
Σοφία Σακοράφα

Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

- Πως να αποκτήσουμε οικολογική συνείδηση...

Πάει καιρός που δεν είμαστε πια ενσυνείδητοι πολίτες. Έχουμε μετατραπεί, δυστυχώς, σε καταναλωτές. Οι σύγχρονες πολιτισμικές αξίες της κοινωνίας που ζούμε, μας έχουν μετατρέψει σε άβουλα όντα, πολιτικά ασυνείδητα και, δυστυχώς, χωρίς οικολογική ευαισθησία. Είναι φανερό και αυτονόητο πως όσο περισσότερο καταναλώνουμε, τόσο περισσότερο μολύνεται το περιβάλλον, καταστρέφεται η χλωρίδα και η πανίδα, εντείνεται το φαινόμενο του θερμοκηπίου και αυξάνεται η «τρύπα» του όζοντος.
Καταστρέφουμε με απλά λόγια το «σπίτι» μας και κληροδοτούμε στα παιδιά μας ένα μέλλον περιβαλλοντικά, πέρα των άλλων, δυσοίωνο.
Το ενεργειακό πρόβλημα δεν αφορά μόνο τις κυβερνήσεις. Αφορά, πρέπει να αφορά και τους κοινωνικούς φορείς και ακόμη περισσότερο εμάς τους απλούς ανθρώπους. Γιατί, με την ανοχή των κυβερνώντων, εμείς είμαστε η αιτία της δημιουργίας αυτού του προβλήματος, εμείς καταστρέφουμε, εμείς μολύνουμε, εμείς αδιαφορούμε. Εμείς παράλληλα κρατάμε και τη λύση του προβλήματος.
Πρόβλημα λοιπόν είναι η νοοτροπία και συμπεριφορά των ανθρώπων. Άρα η προσπάθεια για τη σωτηρία του περιβάλλοντος πρέπει να κινηθεί με άξονα τον άνθρωπο. Το ξεκίνημα φυσικά να γίνει από τα παιδιά. Οι δάσκαλοί τους οφείλουν και πρέπει να τα ευαισθητοποιήσουν στην προστασία του περιβάλλοντος και να τους καλλιεργήσουν οικολογική συνείδηση. Να ακολουθήσουμε, ή να πορευτούμε παράλληλα, οι μεγαλύτεροι. Ακόμα και αυτός που δεν έχει καμία σχέση με τη φύση, πρέπει να προσαρμόσει την καθημερινή του ζωή και να επιβάλλει στον εαυτό του (στην ανάγκη να του το επιβάλλουμε με νόμους), να πράξει μερικές απλές αλλά σωτήριες κινήσεις για το περιβάλλον αλλά και την τσέπη του.
Η υιοθέτηση πρακτικών δεν συνεπάγεται με το να γίνει κάποιος συνδρομητής σε μία οικολογική οργάνωση ή να συμμετέχει σα μία «οικολογική» ενέργεια (π.χ αναδάσωση, συλλογή σκουπιδιών από μία περιοχή, καθαρισμός ακτής, κ.ά) για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του περιβαλλοντικού προβλήματος.
Ο κυριότερος στόχος μας πρέπει να είναι η απόκτηση οικολογικής συνείδησης. Να υιοθετήσουμε με απλά λόγια πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, να γίνει στάση ζωής για μας η προστασία του.
Γιατί ο τρόπος που συμπεριφερόμαστε στο περιβάλλον είναι δείγμα πολιτισμού, η ηθική κατάπτωση του οποίου μας έχει φέρει σ’ αυτή τη δύσκολη θέση. Δεν έχουμε περιθώριο για εφησυχασμό..
Βασική αρχή της οικολογίας αποτελεί η κατανάλωση ελάχιστης ενέργειας για να παραχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Η σωστή και ευσυνείδητη οικολογική συμπεριφορά ξεκινάει από την καθημερινότητα, δηλαδή από το σπίτι.
Νοικοκυριό πλέον δίχως οικολογική συνείδηση δεν νοείται. Η οικολογική συνείδηση φαίνεται από τον τρόπο που καταναλώνουμε το νερό μέχρι από τα ποια σκουπίδια «βγαίνουν» από το σπίτι μας.
Η έννοια του οικιακού εθελοντισμού είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το σύγχρονο τρόπο αντίληψης του κόσμου που θέλει το σπίτι μας «ζωντανό» οργανισμό της πόλης και όχι ένα απομονωμένο κτίριο, ασύνδετο από τον αστικό ιστό.
Μια βασική παράμετρος της οικολογίας είναι η ανακύκλωση. Ανέξοδα και μέσα από το χώρο του σπιτιού μας μπορούμε να συνεισφέρουμε ενεργά στην φροντίδα του οικοσυστήματος. Αξίζει να καταστήσουμε σαφές πως από το καλάθι των σκουπιδιών του σπιτιού μας αρχίζει η ανακύκλωση. Μιας και είναι ο τελικός αποδέκτης όλων των απορριμμάτων μας. Από τα σκουπίδια του κήπου έως περιτυλίγματα προϊόντων, οργανικά π.χ αποφάγια, φλούδες, χαλασμένα τρόφιμα που μπορούν να γίνουν λίπασμα, κουτιά αναψυκτικών και γυάλινα μπουκάλια , χαρτί από περιοδικά και εφημερίδες.

Για αυτό, παρόλο που είναι χιλιοειπωμένα και μπορεί σε πολλούς να ακουστούν ως τετριμμένα, παραθέτουμε απλούς τρόπους που μπορεί ο καθένας από το σπίτι του ή στην καθημερινότητά του να βοηθήσει το περιβάλλον, να ενεργήσει δηλαδή ως ένας «εθελοντής».

Μειώστε, επαναχρησιμοποιήστε, ανακυκλώστε.

1. Μειώστε, όσο αυτό είναι δυνατό, την κατανάλωση χαρτιού και υλικών συσκευασίας.
2. Αποφεύγετε τις συσκευασίες μιας χρήσης. Προτιμήστε τις επιστρεφόμενες φιάλες και συσκευασίες.
3. Προσπαθήστε να αγοράζετε προϊόντα για το σπίτι με όσο το δυνατόν λιγότερο περιτύλιγμα, αποφύγετε δηλαδή νάιλον, «φορτωμένες» πλαστικές συσκευασίες, κ.ά
4. Αντικαταστήστε τις κοινές λάμπες με λαμπτήρες χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης (μέσος χρόνος ζωής 10 φορές περισσότερο).
5. Χρησιμοποιήστε επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.
6. Ανακυκλώστε, μην ξεχνάτε τους μπλε κάδους. Αυτοί είναι οι χρηστικοί κάδοι, οι συμβατικοί είναι «άχρηστοι». Αν ανακυκλώνετε μόνο τα μισά από τα απορρίμματα του σπιτιού σας θα εξοικονομήσετε περίπου 1.000 kilograms διοξειδίου του άνθρακα το χρόνο.
7. Χρησιμοποιήστε στα ψώνια σας μία πάνινη τσάντα αντί για πλαστική.
8. Μην χρησιμοποιείτε τις σακούλες των σούπερ μάρκετ για σακούλες απορριμμάτων. Μπορείτε να βάλετε έναν ειδικό κάδο σπίτι και να τον αδειάζετε είτε στον κάδο ανακύκλωσης είτε σε συμβατικό κάδο.
9. Όταν βρεθείτε στη φύση ποτέ μην αφήνετε σκουπίδια πίσω σας. Αν είναι δυνατόν μην τα πετάτε στους κάδους των χωριών, γιατί δεν έχουν χώρο υγειονομικής ταφής και θα βρεθούν και πάλι στη φύση. Πάρτε τα στις πόλεις σας.
10. Ανακυκλώστε το λάδι μηχανής του αυτοκινήτου σας. Δώστε το στο συνεργείο και μην το ρίχνετε στην αποχέτευση.
11. Προτιμάτε να αγοράζετε αναψυκτικά σε επιστρεφόμενα γυάλινα μπουκάλια.
12. Μην πετάτε τσιγάρα από το αυτοκίνητο (διαθέτει τασάκι) και καφέδες.
13. Χρησιμοποιήστε απορρυπαντικά που δεν περιέχουν φωσφορικά άλατα.
14. Προτιμήστε το ντους από το μπάνιο στην μπανιέρα.
15. Χρησιμοποιήστε λιγότερο ζεστό νερό είτε εγκαθιστώντας ένα ντους χαμηλής ροής είτε πλένοντας τα ρούχα σας με χλιαρό νερό.
16. Αντικαταστήστε τον ηλεκτρικό σας θερμοσίφωνα με έναν ηλιακό.
17. Επιλέξτε προγράμματα χαμηλής θερμοκρασίας για το πλυντήριό σας. Επιπλέον, πλένετε τα ρούχα σας σε ώρες μη αιχμής χρησιμοποιώντας νυχτερινό ρεύμα.
18. Χρησιμοποιείστε για τη μετακίνησή σας λεωφορεία, τρένα, μετρό, τραμ, τρόλεϊ, ποδήλατα ή ...περπάτημα.
19. Υποστηρίξτε τις τοπικές αγορές αγροτικών προϊόντων.
20. Αναζητήστε το λογότυπο της ανακύκλωσης στα προϊόντα που αγοράζετε.
21. Αποφύγετε τα χλωριωμένα πλαστικά PVC.
22. Προτιμήστε προϊόντα με μικρή και φιλική προς το περιβάλλον συσκευασία.
23. Προτιμήστε τα καταστήματα που προωθούν συγκεκριμένα προγράμματα ανακύκλωσης.
24. Εάν σχεδιάζετε ένα καινούργιο σπίτι, συμπεριλάβετε στα κατασκευαστικά σχέδια συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας.
25. Προτιμήστε παράθυρα με διπλά τζάμια για εξοικονόμηση ενέργειας.
26. Φροντίστε για τη συντήρηση του λέβητα-καυστήρα στο σπίτι σας δυο φορές το χρόνο.
27. Εγκαταστήστε στο σπίτι σας συστήματα που συλλέγουν και χρησιμοποιούν το νερό της βροχής για πότισμα, καζανάκι κ.α.
28. Αν το ψυγείο σας δεν έχει αυτόματη απόψυξη, φροντίστε να κάνετε τακτικά απόψυξη.
29. Όταν αντικαταστήσετε τις συσκευές σας, προτιμήστε συσκευές με ενεργειακή σήμανση Α.
30. Το καλοκαίρι ρυθμίστε τη θερμοκρασία του κλιματιστικού σας όχι χαμηλότερα από 27°C.
31. Προτιμήστε ανεμιστήρες οροφής αντί των ενεργοβόρων κλιματιστικών.
32. Τα βράδια του χειμώνα κλείνετε τα πατζούρια και τις κουρτίνες για να κρατήσετε τη ζέστη στο χώρο σας.
33. Τοποθετήστε όπου μπορείτε σκίαστρα - τέντες για περισσότερη δροσιά
34. Μην αφήνετε άσκοπα τις εστίες της ηλεκτρικής κουζίνας ανοιχτές.
35. Μην αφήνετε τις ηλεκτρικές συσκευές (τηλεόραση, Η/Υ, κ.α.) σε κατάσταση αναμονής. Θα εκπλαγείτε εάν μάθετε πόση ενέργεια καταναλώνουν σε αυτή την κατάσταση.
36. Όσοι διαθέτετε έστω και ελάχιστα τετραγωνικά μπαλκονιού, προσπαθήστε να διατηρήσετε όσες γλάστρες μπορείτε. Τα φυτά είναι ο μεγαλύτερος σύμμαχός μας καθώς απορροφούν το διοξείδιο του άνθρακα.
37. Μην αγοράζετε προϊόντα που προέρχονται από ζώα ή φυτά που κινδυνεύουν με εξαφάνιση.
38. Προτιμάτε να αγοράζετε πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα.
39. Αποφύγετε όλα τα προϊόντα που περιέχουν χλώριο ή παράγωγά του.
40. Μην αγοράζετε ψάρια πολύ μικρού μεγέθους. Πιέστε για την εφαρμογή αυστηρών ποινών στους παραβάτες.
41. Πιέστε τους τοπικούς φορείς να προβούν σε ενέργειες οικολογικού ενδιαφέροντος (εκδηλώσεις, αναδασώσεις, προγράμματα ανακύκλωσης).
42. Διαμαρτυρηθείτε και μποϋκοτάρετε τις εταιρίες που δεν έχουν οικολογική συνείδηση και μολύνουν το περιβάλλον
43. Απαιτείστε από τα Σούπερ Μάρκετ και άλλα καταστήματα να χρησιμοποιούν βιοδιασπώμενες σακούλες.
44. Μη ξεχνάτε να σβήνετε όσα φώτα δεν σας χρειάζονται.
45. Μην πετάτε πλαστικά αντικείμενα στη θάλασσα. Θέλουν εκατοντάδες χρόνια να διασπαστούν ενώ πολλά θαλάσσια είδη πνίγονται από την κατάποσή τους.
46. Μην πετάτε πλαστικά και σκουπίδια στο χωράφι ή στον κήπο σας. Θα μείνουν θαμμένα στο χώμα και στο τέλος εμμέσως εσείς θα «φάτε» τα προϊόντα που θα μολυνθούν από αυτά..
47. Κυνηγοί, μην κυνηγάτε τις περιόδους της αναπαραγωγής. Δώστε στη φύση την ευκαιρία να αναπτυχθεί. Καταπολεμήστε τη λαθροθηρία.
48. Εάν μπορείτε (οικονομικώς) τοποθετήστε φωτοβολταϊκά για παραγωγή ηλιακού ηλεκτρισμού. Μακροχρόνια θα βγήκε κερδισμένοι και στην τσέπη σας.
49. μπορείτε να βάψετε το κτίριο σας με υδατοδιαλυτά χρώματα. Το κόστος τους είναι ελάχιστα υψηλότερο των συμβατικών χρωμάτων.
Διαβάστε Περισσότερα »

- Τι κάνουν οι άνθρωποι...!!!

Πριν από περίπου έναν χρόνο είχε κυκλοφορήσει ένα video με τίτλο «People Are Awesome», που παρουσίαζε εκπληκτικούς ανθρώπους να κάνουν απίστευτα πράγματα. Πλέον κυκλοφόρησε και η νέα έκδοση, για το 2011, την οποία μπορείτε να απολαύσετε ευθύς αμέσως…


Διαβάστε Περισσότερα »

- Προκλητικό αφιέρωμα του CNN στα Σκόπια!...

Όποιος δεν έχει ιστορία την χτίζει, με τις ευλογίες των αμερικανών
«Όταν η Μακεδονία γιόρτασε την 20η επέτειο από την ανεξαρτησία της από την πρώην Γιουγκοσλαβία τον περασμένο μήνα, το έκανε σε μια πρωτεύουσα που έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία δύο χρόνια», αναφέρει προκλητικά το CNN σε αποθεωτικό αφιέρωμά του για ταΣκόπια...

Ο όρος «Μακεδονία», γραμμένος θρασσύτατα στην επίσημη ιστοσελίδα του αμερικανικού δικτύου, ακούγεται δεκάδες φορές στο βίντεο παρωδία, αλλά στην Ελλάδα ουδείς ασχολείται!
Το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ δεν είναι μία παραγωγή της Σκοπιανής τηλεόρασης -οπότε να χαρακτηριστεί προκλητικό μεν, γραφικό δε- αλλά φιλοξενείται από τους «φίλους μας Αμερικανούς», που συχνά πυκνά ευχαριστούμε για την... βοήθειά τους προς την Ελλάδα!
Πρόκειται για ένα προκλητικότατο αφιέρωμα στο πρόγραμμα «Σκόπια 2014» που βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και δύο χρόνια στην πρωτεύουσα της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας, με το οποίο οι Σκοπιανοί προσπαθούν να χτίσουν την ιστορία που ΔΕΝ έχουν και να αποκτήσουν την «εθνική ταυτότητα» που θα ήθελαν να έχουν!
Το συγκεκριμένο εγχείρημα- όραμα του Νίκολα Γκρούεφσκι, αποτελεί ένα άνευ προηγουμένου πολυδάπανο «πυροτέχνημα», σε µια από τις πιο φτωχές χώρες της Ευρώπης. Ο στόχος, να δημιουργηθεί μία «Μακεδονία» που θυμίζει περισσότερο Ντίσνεϊλαντ με βασικό σημείο αναφοράς το 20 μέτρων άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου περιστοιχισμένο από λιοντάρια και «μακεδόνες» στρατιώτες!
Αυτό το τσίρκο προβάλλει το CNN, κάνοντας λόγο για «προσπάθεια των Μακεδόνων να ανασκευάσουν την πραγματική εικόνα της πόλης τους που είχε πληγεί από σεισμό» και για έργο που «θα αναδείξει ιστορικά θέµατα». Η μόνη διαφωνία του αμερικανικού δικτύου έχει να κάνει με το... αισθητικό κομμάτι της υπόθεσης και τον προβληματισμό αν τελικά κάτι τόσο υπερβολικό μετατρέψει το κέντρο των Σκοπίων σε ένα θεματικό πάρκο!
Όσο για τη δική μας... πολιτική Ντίσνεϊλαντ, προφανώς είναι πολύ απασχολημένη με σοβαρότερα θέματα από ένα αφιέρωμα του CNN στη «Μακεδονία»!

Του Κώστα Χαρδαβέλλα
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

- "ΕΞΑΝΤΑΣ" Το video που συγκλονίζει...

Η εκπομπή "Εξάντας" του Γιώργου Αυγερόπουλου που παρουσιάζει τις ομοιότητες της Αργεντινής του 2001 με την Ελλάδα του 2011. καθηλωτικά και αληθινά σενάρια που σιγά σιγά τα βλέπουμε στην Ελληνική πραγματικότητα. 
Δείτε όλο το ντοκιμαντέρ πιο κάτω...



Διαβάστε Περισσότερα »

- Πως θα καταλάβεις αν το παιδί σου έχει δυσλεξία;...

Η δυσλεξία μπορεί να μην είναι μεγάλο πρόβλημα, αλλά πρέπει να αντιμετωπιστεί. Πως θα καταλάβεις έγκαιρα όμως ότι το παιδί σου έχει πρόβλημα;
Όλο και περισσότερα παιδιά παρουσιάζουν δυσλεξία. Πρόκειται για πάθηση του κεντρικού νευρικού συστήματος όπου ο εγκέφαλος παρουσιάζει δυσλειτουργία στους τομείς της ανάγνωσης, της γραφής και της ορθογραφίας.
Δυστυχώς ενώ το παιδί έχει τελείως φυσιολογική νοημοσύνη κατά την προσχολική ηλικία, εμφανίζει τα πρώτα συμπτώματα.

Οι γονείς μπορούν να καταλάβουν αν το παιδί τους έχει δυσλεξία από τον προφορικό και τον γραπτό λόγο.

Αν στον προφορικό λόγο...

1. Παραλείπει συλλαβές ή καταλήξεις.

2. Μιλάει κομπιαστά, αργά και ψάχνει να βρει τις κατάλληλες λέξεις.

3. Μπερδεύει την σειρά των γραμμάτων μέσα στη λέξη.

4. Δυσκολεύεται να διηγηθεί μια ιστορία με την σωστή σειρά τω γεγονότων.

5. Κατά την ανάγνωση δεν τηρεί τα σημεία στίξης.

Στο γραπτό λόγο...

1. Γράφει ακατάστατα και δυσανάγνωστα.

2. Παραλείπει, αντιμεταθέτει, προσθέτει γράμματα ή συλλαβές μέσα στη λέξη.

3. Κάνει λάθη στην αντιγραφή από τον πίνακα.

Εκτός από τον προφορικό και τον γραπτό λόγο, το παιδί μπορεί να ξεχνάει ονόματα, μέρες ή ακόμα να μπερδεύει το χθες με το αύριο. Τότε έχει πρόβλημα με τον χωροχρονικό προσανατολισμό, αλλά και με την μνήμη του. Ας δούμε τα σημάδια...

Χωροχρονικός προσανατολισμός:

- Μπερδεύει χωροχρονικές έννοιες όπως δεξί – αριστερό, χθες – αύριο.

- Δυσκολεύεται να μάθει τις μέρες της εβδομάδας, τους μήνες, τις ώρες.

Μνήμη:

- Δυσκολεύεται να θυμηθεί ημερομηνίες, ονόματα κλπ

- Ξεχνάει συχνά τις σχολικές του εργασίες.

Πως θα αντιμετωπιστεί;
Για την σωστή αντιμετώπιση απαιτείται έγκαιρη διάγνωση από τον παιδίατρο βάσει των παρατηρήσεων των γονιών του παιδιού και η θεραπεία απαιτεί την συνεργασία πολλών ειδικοτήτων όπως ψυχολόγου, παιδαγωγού, εργοθεραπευτή, λογοθεραπευτή κλπ.
 
Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2011

- Κρίμα.....(Μίκης Θεοδωράκης)

Όταν στα 1973 έγραφα ένα άρθρο με τίτλο «Το κόμμα και η ιδεολογία. Κίνημα μαζών: πολιτική επανάσταση - σοσιαλιστική αλλαγή» (Το Χρέος, τόμος Β΄, σελ. 761), δεν φανταζόμουν ότι μετά από τέσσερις σχεδόν δεκαετίες, η κατάσταση στο ελληνικό μαζικό προοδευτικό κίνημα θα ήταν ίδια. Θα πρέπει μόνο να αντικαταστήσουμε τη λέξη «Δικτατορία» με τη λέξη «Τρόικα»...

Έτσι και τότε, αν και σαν Αριστερά μπήκαμε πρώτοι στην Αντίσταση, γεγονός που διάνοιγε για τον τόπο ιστορικές αλλαγές αναδεικνύοντας το οργανωμένο Πολιτικό Κίνημα της Προόδου σε κύρια δύναμη στη μεταχουντική Ελλάδα, καταλήξαμε να γίνουμε τελευταίος τροχός της αμάξης. Έτσι και τώρα, που με τη δημιουργία της Σπίθας υπήρξαμε ξανά οι πρώτοι που δείξαμε στο λαό μας το τι σημαίνει ξένη εξάρτηση με τα Μνημόνια και τις Τρόικες, γεγονός που έβγαλε το λαό στους δρόμους και στις πλατείες, κινδυνεύουμε και πάλι να καταντήσουμε ουραγοί χάνοντας ακόμα μια ιστορική ευκαιρία.

Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί στα δύο κόμματα της Αριστεράς, στο ΚΚΕ και στον ΣΥΡΙΖΑ το δικαίωμα να πιστεύουν ότι μπορεί να γίνει το καθένα ξεχωριστά πόλος συσπείρωσης των αγανακτισμένων Ελλήνων. Με το βλέμμα στις εκλογές ελπίζουν ότι θα βελτιώσουν τα ποσοστά τους. Γεγονός απόλυτα φυσιολογικό.

Το ερώτημα όμως που μπαίνει είναι με ποιο αποτέλεσμα ως προς την οριστική μας απαλλαγή από την ξένη εξάρτηση και επομένως την κατάκτηση της Εθνικής μας Ανεξαρτησίας και την επιβολή της Λαϊκής Κυριαρχίας δηλαδή των δύο βασικών στόχων που θα εξασφαλίσουν την ελευθερία του λαού και της χώρας.

Πώς θα μπορέσουν να αναμετρηθούν με το ισχύον Σύστημα Εξουσίας έχοντας το καθένα ξεχωριστά ακόμα-ακόμα και 20% των ψήφων; Και σε τι θα βοηθήσει η αυξημένη τους παρουσία μέσα σε μια Βουλή και ένα Σύστημα που θα κυριαρχείται από μια εξουσία υποδουλωμένη, όπως γίνεται σήμερα, σε ξένες δυνάμεις;

            Πιστεύουν ότι έτσι θα ρίξουν την Τρόικα, θα μας απαλλάξουν από την μέγγενη των δανείων και των τόκων, ότι θα αποκαταστήσουν την εθνική μας ακεραιότητα και ότι τέλος θα απαλλάξουν τον ελληνικό λαό από την σκληρή εκμετάλλευση που τον καταδικάζει σε εξαθλίωση και φτώχεια;

Το πιο πιθανό είναι ότι εκείνοι θα στηλιτεύουν με λόγια μέσα στη Βουλή την όποια κυβέρνηση, ενώ αυτή θα εξακολουθήσει να πειθαρχεί στους ξένους και να μας οδηγεί όλο και πιο βαθειά όχι απλώς με λόγια αλλά με έργα έχοντας απέναντί της ένα λαό διασπασμένο και γι' αυτό ουσιαστικά εξουδετερωμένο.

Επομένως η νέα ιστορική ευκαιρία που παρουσιάζεαι σήμερα μπροστά μας, έχει ένα όνομα: «Ενωμένος Λαός».

Ένας λαός ενημερωμένος και αποφασισμένος έχοντας ως όπλο ένα κοινό πρόγραμμα στόχων που να φτάνουν και να ξεπερνούν την Κυβερνητική Εξουσία, δηλαδή με σχέδιο ξεκάθαρο και ρεαλιστικό για το τι θα γίνει μετά την κατάκτηση της εξουσίας, το νέο Σύνταγμα, τις νέες κοινωνικές σχέσεις και τον νέο διεθνή μας προσανατολισμό. Δηλαδή τα επιτεύγματα που εξασφαλίζουν μόνο η κατάκτηση της εθνικής ανεξαρτησίας και της παλλαϊκής εξουσίας που δεν κατακτώνται μόνο με ποσοτικές αυξήσεις της εκλογικής δύναμης αλλά με την ποιότητα αγώνων και συγκρούσεων, που κρίνονται από το εύρος της δύναμης των αντιπάλων. Και στην περίπτωσή μας γνωρίζουμε καλά τις ντόπιες και διεθνείς δυνάμεις με τις οποίες είμαστε υποχρεωμένοι να συγκρουστούμε.

Πού θα στηριχτούμε λοιπόν για να νικήσουμε; Το μοναδικό όπλο είναι ο ενωμένος Λαός κι εμείς ασχολούμαστε αποκλειστικά και μόνο με το κομματικό μας συμφέρον αδιαφορώντας αν με τον τρόπο αυτό γινόμαστε εξ αντικειμένου οι καλλίτεροι φίλοι και συνεργοί των εξουσιαστών μας, με αποτέλεσμα να καταντήσουμε να δεχόμαστε τα συγχαρητήρια και τις ευχαριστίες τους για το θεάρεστο έργο μας, τη διάσπαση του μετώπου του λαού. Κρίμα...

Αθήνα, 21.10.2011

Μίκης Θεοδωράκης
Διαβάστε Περισσότερα »

- Τα blogs και οι ρουφιάνοι με το μπλοκάκι...

Τα blogs είναι μία από τις μεγαλύτερες ανακατατάξεις που έφερε το ίντερνετ στα επαγγέλματα της πληροφορίας. Μπορούν να εξασφαλίζουν άμεση ενημέρωση, να εμφανίζουν απόψεις οι οποίες δεν θα δημοσιεύονταν σε ένα παραδοσιακό μέσο...
ενημέρωσης και να φέρνουν την «δημοσιογραφία του πολίτη» στο προσκήνιο. Δεν μπαίνει θέμα λοιπόν αν κάποιος είναι ή όχι με τα blogs. Είναι μια μεγάλη επανάσταση. Αυτοί που προσάπτουν διάφορα στα blogs, καλά θα κάνουν να θυμηθούν τα «παραδοσιακά» εκείνα Μέσα Ενημέρωσης, που πρόσφατα μετέδωσαν ρεπορτάζ από την συνάντηση Καραμανλή-Ερντογκάν που δεν έγινε ποτέ. Το δίλημμα λοιπόν δεν είναι blog ή όχι blog, αλλά τι είδους πληροφόρηση.

Για να το πω χοντρά, πληροφόρηση για τον πολίτη ή για τα συμφέροντα. Αμπλοκάριστη ή με το μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών του ρουφιάνου. Πολλά ελληνικά blogs στάθηκαν πρωτοπόρα, εμφανίζοντας μια εναλλακτική και αδέσμευτη ενημέρωση. Παραμένουν τέτοια. Κάποια άλλα όμως, προσπαθούν να αντικαταστήσουν το νταβατζιλίκι των παραδοσιακών νταβατζήδων. Παρέχουν εξυπηρετήσεις και διατεταγμένη υπηρεσία με το αζημίωτο. Παίζουν το ρόλο εκτελεστών, όποτε το βρώμικο κατεστημένο θέλει να χτυπήσει και να λασπώσει ανθρώπους.

Ρόλος τους είναι να εξολοθρεύσουν και να φοβίσουν. Υπάρχουν blogs που είναι στα χέρια ιδιοκτητών Μέσων Ενημέρωσης. Τα blogs, τους βγάζουν την βρώμικη δουλειά για να μην φανούν οι ίδιοι που είναι αναξιόπιστοι. Κάποια άλλα πληρώνονται από τους μπράβους της ποδοσφαιρικής παράγκας.
Ποια είναι αυτά; Είναι εύκολο να τα διακρίνετε. Καταρχήν δεν έχουν διαφήμιση, δηλαδή έσοδα, την ώρα που είναι φανερό από την ανανέωση των αναρτήσεων, πως ο κόσμος που ασχολείται με αυτά είναι μια ολόκληρη δημοσιογραφική ομάδα. Συνήθως έχουν συγκεκριμένους στόχους, πάντα προσωποποιημένους, ενώ μπορείτε να διακρίνετε κάποιον που εμφανίζεται ως κακός σε δημοσιεύσεις, ξαφνικά να αποκαλείται μετά από λίγο θεός, όταν οι εκβιασμοί και ο εκφοβισμός αποδώσουν.

Τα blogs πρέπει να παραμείνουν ακηδεμόνευτα και με βήμα στον κόσμο. Απλώς όσοι τα διαβάζουν πρέπει να γίνουν πιο προσεκτικοί. Δεν είναι όλα αθώα και επιθετικά υπέρ του δίκιου. Σε κάποια blogs, υπάρχουν απλώς ρουφιάνοι με μπλοκάκι.

ΥΓ. το κείμενο αυτό το έγραψα βλέποντας σήμερα το πρωί κάτι που περίμενα. Μετά την δημόσια σύγκρουσή μου με κάποιους που ανήκουν στο πολιτικό κατεστημένο, άρχισαν οι βρομιές σε blog. Όχι οι απαντήσεις από τους ίδιους αλλά οι βρομιές από τα μπλοκάκια τους. Ο σκοπός είναι να παρουσιάσουν τον άνθρωπο που αποκαλύπτει το ίδιο βρώμικο με τους εαυτούς τους. Άρα «όλοι ίδιοι είναι». Το blog στο οποίο αναφέρομαι, με υποβολείς από Μεγάλο κανάλι, την μέρα της αντιπαράθεσής μου με τον Βενιζέλο, έκανε ανάρτηση που έλεγε πως ο Βενιζέλος με συνέτριψε στην τηλεοπτική εκπομπή. Οπότε βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματά σας. Θα έχουμε και συνέχεια. Υπομονή.

Κώστας Βαξεβάνης
Διαβάστε Περισσότερα »

- Πότισμα online σε χωράφια της Λάρισας...

Στο άμεσο μέλλον, με τη χρήση αισθητήρων στα χωράφια, οι αγρότες θα έχουν τη δυνατότητα να ...προλαμβάνουν καταστάσεις. Μέσω υπολογιστή ή ακόμη και κινητού τηλεφώνου θα μπορούν να παρακολουθούν τις θερμοκρασίες της ατμόσφαιρας αλλά και του φυλλώματος των φυτών, ώστε να παρεμβαίνουν έγκαιρα, για να μειώσουν τις πιθανότητες να πληγούν οι καλλιέργειές τους.
Πειράματα γεωργίας ακριβείας, που πραγματοποιήθηκαν στη χώρα μας τη διετία 2010-2011, δοκίμασαν νέες τεχνολογίες στην καλλιέργεια βαμβακιού.

Το πρόγραμμα «Life Hydrosense», που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2012, εκπονήθηκε από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Χαρτογράφησης Εδαφών Λάρισας του ΕΘΙΑΓΕ που είχε την ευθύνη πειραμάτων αγρού, τα Πανεπιστήμια Γεωπονικό και Θεσσαλίας αλλά και το Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο.

Για τις ανάγκες του προγράμματος, όπως εξήγησε ο δρ Βασίλειος Σαμαράς, γεωπόνος-εδαφολόγος, τέως ερευνητής Χαρτογράφησης Εδαφών του ΕΘΙΑΓΕ, επιλέχθηκαν πειραματικοί αγροί, των οποίων το έδαφος παρουσίαζε μεγάλη ανομοιομορφία.

Οι επιστήμονες είχαν στη διάθεσή τους δορυφορικές αεροφωτογραφίες που αφορούσαν στην προηγούμενη καλλιεργητική περίοδο. Πάρθηκαν δείγματα από το έδαφος για ανάλυση στο εργαστήριο, ενώ πραγματοποιήθηκε και σκανάρισμα των αγρών με πολυφασματικούς αισθητήρες.

Κάθε πειραματικός αγρός στα χωριά Ελευθέριο, Κουλούρι και Ομορφοχώρι Λάρισας χωρίστηκε, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του, σε καλλιεργητικές ζώνες, στις οποίες εφαρμόστηκε ένα πολύπλοκο αρδευτικό σύστημα, ενώ χρησιμοποιήθηκε και λίπασμα αζώτου. Τοποθετήθηκαν δίκτυα αισθητήρων υπέρυθρης ακτινοβολίας για τη μέτρηση της θερμοκρασίας του φυλλώματος των καλλιεργειών.

Τα δεδομένα των αισθητήρων μεταδίδονταν ασύρματα ανά δύο λεπτά σε κάθε σταθμό βάσης, που είχε τοποθετηθεί στους αγρούς. Μόλις ο σταθμός συνέλεγε κι επεξεργαζόταν τα δεδομένα, συνέκρινε τις πληροφορίες με τη γνωστή καλύτερη δυνατή θερμοκρασία για την καλλιέργεια. Σε συνδυασμό με τα δεδομένα του χρόνου, αναγνώριζε πότε τα φυτά υπέφεραν από την έλλειψη νερού, προτού αρχίσει να επηρεάζεται αρνητικά η καλλιέργεια.

Ο σταθμός βάσης επικοινωνούσε με δίκτυο κινητής τηλεφωνίας και ανά 15 λεπτά τα δεδομένα έμπαιναν σε ειδικές ιστοσελίδες στο Διαδίκτυο, ενώ μπορούσε να στείλει και ειδοποίηση στον παραγωγό για την ανάγκη άρδευσης με e-mail ή στο κινητό του τηλέφωνο.

Παρότι στην Ελλάδα η διαδικασία αυτή είναι σε πειραματικό στάδιο, στις Η.Π.Α. το σύστημα αυτό εφαρμόζεται ευρέως. Οι αισθητήρες αυτού του είδους χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά στη χώρα μας, στο πλαίσιο του καινοτόμου ευρωπαϊκού προγράμματος.

Με άλλου είδους αισθητήρες, που είναι συνδεδεμένοι και με GPS, οι οποίοι προσαρμόζονται στις μηχανές Θεσσαλίας κι έχουν ιδιαίτερη διάδοση στις Η.Π.Α. αλλά πολύ μικρή στην Ελλάδα, οι αγρότες θα μπορούν να παρακολουθούν με σάρωση του αγροκτήματος το μέγεθος της παραγωγής έως το τελικό στάδιο της συγκομιδής. Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να ενισχύσουν το χωράφι τους στα αδύνατα σημεία, όπου δηλαδή η παραγωγή ήταν χαμηλή, ώστε να μη δημιουργηθεί το ίδιο πρόβλημα και την επόμενη χρονιά.
Διαβάστε Περισσότερα »

- Μαθήματα Δημοκρατίας...

Αν κάναμε ένα γκάλοπ παγκόσμια στο "τι είναι Δημοκρατία;" και ρωτάγαμε 10.000 κόσμο θα παίρναμε 10.000 διαφορετικές απαντήσεις....(ασχέτως μορφωτικού επίπεδου,πλην φιλολόγων κ,λ,π )

Το γιατί είναι απλό: Γιατί δεν έχει διδαχτεί...

Και γιατί δεν έχει διδαχτεί;

Απλά γιατί από το 422 π.χ και μετά, μέχρι και σήμερα όλη η άρχουσα τάξη βάφτιζε και βαφτίζει τα ολιγαρχικά πολιτεύματα δημοκρατίες...

Βλέπε προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία, προεδρική κοινοβουλευτική δημοκρατία, βασιλευόμενη προεδρική κοινοβουλευτική δημοκρατία, λαϊκή δημοκρατία της Κίνας... και τελειωμός δεν υπάρχει....

Και τον Χίτλερ τον εξέλεξε ο λαός... Παρόλα αυτά το ονομάζουμε σοσιαλοδημοκρατία!!!

ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΉ ΑΥΤΗ (ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ) ΣΤΟ ΤΙ ΕΊΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΔΊΔΑΞΕ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΣΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΤΟΥ....

Όταν διαβάζουμε τα πολιτικά του Αριστοτέλη μας προκαλείται σύγχυση όταν φτάνουμε στο τι είναι δημοκρατία...

Την άμεση δημοκρατία την κατατάσσει τελευταία στα πολιτεύματά του!!!

Γιατί;

Γιατί ήταν και αυτός ευγενής όπως ο Πλάτων και οι περισσότεροι

Μάλιστα ο Πλάτων πιστεύει στον μέγιστο μονάρχη...

Ο Χίτλερ μπροστά του ήταν ένα πταίσμα...

Αυτό το διαπιστώνει κάνεις στους (νόμους) του Πλάτωνα....

Πέρα ότι ήταν πνευματικοί γίγαντες και μάλλον θα μείνουν για πάντα οι προαναφερόμενοι, δυστυχώς ήταν ολιγάρχες...

Έτσι η συγκάλυψη αυτή φτάνει μέχρι τις μέρες μας και μάλλον θα συνεχιστεί (παγκόσμια εννοείται) για πάντα....

Ο Πλάτων χώριζε τα γένει των ανθρώπων σε χρυσό, ασημί και σίδερο....

Ο Αριστοτέλης τους απλούς πολίτες τους ονόμαζε εργαλεία....

Βέβαια για να ήμαστε δίκαιοι και αμερόληπτοι θα πρέπει να ζυγίζουμε τα πράγματα σύμφωνα με τις εποχές που έλαβαν χώρα τα παραπάνω που λίγοι το κάνουν...

Τώρα στο ζουμί:

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ;
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΆΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΑΜΜΕΣΑ!
Οτιδήποτε άλλο είναι ψέμα, ύποπτο κλπ.

Άν ανατρέξουμε στα καλύτερα λεξικά θα διαπιστώσουμε πως ακόμα και εκεί δεν δίνεται καθάριος ορισμός!

Γιατί;

Γιατί απλούστατα η άρχουσα τάξη το συγκαλύπτει έντεχνα αιώνες τώρα...

Ποια είναι η άρχουσα τάξη;
Σε όλες τις εποχές η άρχουσα τάξη ήταν και είναι:

1) Οι οικονομικά ισχυροί

2) Ενίοτε οι πολιτικοί...

3) Οι θρησκευτικοί ηγέτες με τα τσιράκια τους (π.χ. παπάδες)

4) Οι δημαγωγοί(σήμερα τους λέμε δημοσιογράφους)

5) Οι καλλιτέχνες

6) Και βέβαια αυτοί που κατέχουν την γνώση...

Φυσικά σε όσους προανέφερα υπάρχουν και μερικές εξαιρέσεις αλλά οι εξαιρέσεις δεν ανατρέπουν τον κανόνα, απλά τον επιβεβαιώνουν..

Όλοι οι υπόλοιποι δούλευαν, δουλεύουν και θα δουλεύουν για αυτούς που προανέφερα.

Όταν μιλάμε για δημοκρατία μας έρχεται στον νου ακαριαία ο Περικλής γιατί έτσι μας έμαθαν...

Λοιπόν ο κόσμος πρέπει να μάθει ότι την ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ την εγκαθίδρυσε ο μέγιστος ΕΦΙΑΛΤΗΣ ο Αθηναίος (καμια σχέση με τον Εφιάλτη των Θερμοπυλών, αυτόν τον ξέρουμε όλοι...) και όχι ο Σόλων ή ο Κλεισθένης όπως μας έχουν μάθει..

Απλά ήταν μεταρρυθμιστές, στα πολιτεύματα τους δεν μπορούσαν να πολιτευτούν απλοί πολίτες...

Εδώ να πω επίσης ότι από τον ΕΦΙΑΛΤΗ τον Αθηναίο προέκυψε και η λέξη εφιάλτης που υποδηλώνει ψυχική αναστάτωση κλπ

Και πως έγινε αυτό;

Όταν ο Εφιάλτης εγκαθίδρυσε την άμεση δημοκρατία πέρναγε σωρηδόν στα δικαστήρια της Ηλιαίας όλους τους άρχοντες που είχαν διοίκηση για κακοδιαχείριση και κατάχρηση χρημάτων και λοιπά... Εκείνη την εποχή δεν υπήρχε βουλευτική ασυλία και η δαμόκλειος σπάθη έπεφτε αμερόληπτα....

Παράδειγμα: Κάποτε κατηγορήθηκε ο Περικλής μαζί με την Ασπασία και τον φίλο του Φειδία (τον γνωστό)για ηθικές και οικονομικές ατασθαλίες...

Το τέλος της υπόθεσης;

Ο Περικλής και η Ασπασία την γλίτωσαν... Ο Φειδίας πέθανε στην φυλακή...δια στόματος Αριστοτέλη και Πλούταρχου.

Ο Περικλής ΓΟΝΑΤΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΚΛΑΙΓΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΎΣΕ την αθώωση της Ασπασίας και του Φειδία....

Από αυτό καταλαβαίνουμε ότι ο Περικλής όπως και πολλοί άλλοι (Θεμιστοκλής, Μιλτιάδης και άλλοι) δεν ήταν ηγέτης απλά έκανε εισηγήσεις...

Τις αποφάσεις της έπαιρνε η εκκλησία του δήμου, δηλαδή ο λαόςάρα αυτή ήταν και η εκτελεστική εξουσία...

Κάποια άλλη φορά ο Περικλής είχε καθαιρεθεί από τα πολιτικά του καθήκοντα με βαρύτατο οικονομικό πρόστιμο...

Και μετά από αρκετό χρόνο ξανά ανέλαβε πάλι με απόφαση της εκκλησίας του δήμου τα καθήκοντα του.

Εδώ θέλω να δείξω τι είναι δημοκρατία και πως λειτουργεί...

Και βέβαια δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι ο Περικλής ήταν μεγάλη προσωπικότητα αλλά ο λαός έπαιρνε τις αποφάσεις...

Επίσης να αναφέρω ότι στην πραγματική δημοκρατία δεν υπάρχουν κόμματα παρά μόνο λαός και εκτελεστική εξουσία!!!

Τελικά:
Δημοκρατία σημαίνει: (είναι σύνθετη λέξη)

Δήμος και κράτος - δήμος = λαός και κράτος = εξουσία, δηλαδή εξουσία του λαού Όλα τα υπόλοιπα είναι ύποπτα.....

ΥΓ.: Ο Εφιάλτης ο Αθηναίος με το που εγκαθίδρυσε την δημοκρατία μετά από ένα χρόνο δολοφονήθηκε από τους Ολιγαρχικούς..
Κάποιοι χρεώνουν ως ηθικό αυτουργό στην δολοφονία του, τον Περικλή... Δεν έχει αποδειχτεί κάτι τέτοιο για αυτό και η (ιστορία) το αποσιώπησε...
Ο Θουκυδίδης δεν τον αναφέρει καν!!!!
Ο Αριστοτέλης τον υποβαθμίζει κάνοντας μια αναφορά δέκα λέξεων!!!
Οι σημερινοί ιστορικοί το ίδιο!!!

Η άρχουσα τάξη ποτέ δεν το άντεξε: ο χρυσός αιώνας του Περικλή είναι δημιούργημα του λαού ......
Διαβάστε Περισσότερα »