Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

- "Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, καλοκαίρι θα μυρίσει..."

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί ο μήνας Φεβρουάριος έχει 28 ημέρες και όχι 30 ή 31;
Ο Φεβρουάριος λοιπόν έχει 28 ημέρες ενώ οι υπόλοιποι μήνες έχουν άλλοι 30 και άλλοι 31 ημέρες επειδή είναι ο τελευταίος μήνας του χρόνου!
Συνεπώς, μιας και είναι ο τελευταίος, σ’ αυτόν εντάσσονται οι ημέρες που περισσεύουν από τις 365 ημέρες του χρόνου και δεν έχουν κατανεμηθεί σε άλλους μήνες!
Εμείς βέβαια, γνωρίζουμε ως τελευταίο μήνα του χρόνου το Δεκέμβριο.
Αυτό ωστόσο είναι μεταγενέστερη κατανομή.

Παλαιότερα οι μήνες Ιανουάριος και Φεβρουάριος δεν υπήρχαν.
Ως πρώτος μήνας του χρόνου λογιζόταν ο Μάρτιος και ως τελευταίος ο Δεκέμβριος. Ήταν οι δέκα παραγωγικοί μήνες, στους οποίους αναπτυσσόταν όλη η ανθρώπινη δραστηριότητα.
Μετά το Δεκέμβριο περίσσευαν οι άγριες χειμερινές ημέρες τις οποίες όμως δεν εντάσσανε σε κάποιους μήνες, καθώς ήταν ημέρες μη παραγωγικές για τη ζωή του ανθρώπου.
Διαπιστωνόταν όμως έτσι μια χρονική ανακολουθία αναφορικά με την έναρξη και λήξη του έτους καθώς, ανάλογα με τη χρονιά, έμεναν λιγότερες ή περισσότερες ημέρες αδιάθετες.
Στην προσπάθεια ομαλότερης κατανομής οι άνθρωποι δημιούργησαν τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο προκειμένου να κατατάξουν σ’ αυτούς τις ημέρες που περίσσευαν.
Η κατανομή λοιπόν ξεκίνησε από τον Ιανουάριο ο οποίος πήρε 31 ημέρες, ενώ οι υπόλοιπες αδιάθετες ημέρες δόθηκαν στο Φεβρουάριο, ο οποίος έλαβε τις εναπομείνασες 29 ημέρες.

Όταν αργότερα το 44 π.Χ. ο Ιούλιος Καίσαρας ζήτησε τη βοήθεια του Έλληνα αστρονόμου Σωσιγένη προκειμένου να αλλάξει το ρωμαϊκό ημερολόγιο, ο τελευταίος βασιζόμενος στους υπολογισμούς του πατέρα της αστρονομίας Ίππαρχου, ο οποίος έναν αιώνα νωρίτερα είχε προσδιορίσει ότι το ηλιακό ή τροπικό έτος έχει διάρκεια ίση με 365,242 ημέρες, θέσπισε ένα ημερολόγιο του οποίου τα έτη είχαν 365 ημέρες, ενώ σε κάθε τέταρτο έτος πρόσθεταν ακόμη μία ημέρα, μετά την «έκτη προ των καλενδών του Μαρτίου», που ονομαζόταν «bis sextus».
Έτσι η ημέρα αυτή, επειδή μετριόταν δύο φορές, ονομάζεται ακόμη και σήμερα «δις έκτη» και το έτος που την περιέχει «δίσεκτο».
Το «περίσσευμα» της ημέρας αυτής κάθε τέσσερα έτη αποφασίστηκε να δοθεί στον ελλειπή μήνα Φεβρουάριο και αντί των 29 ημερών να έχει τη συγκεκριμένη δίσεκτη χρονιά 30 ημέρες.

Το 4 π.Χ. όμως ο αυτοκράτορας Οκταβιανός Αύγουστος αφαίρεσε μία ημέρα απ’ το Φεβρουάριο, την οποία πρόσθεσε στο μήνα Αύγουστο που έφερε το όνομά του, προκειμένου να μην υπολείπεται σε τίποτε από το μήνα που έφερε το όνομα του Ιουλίου Καίσαρα, τον Ιούλιο, ο οποίος είχε 31 ημέρες. Συνεπώς ο Φεβρουάριος παρέμεινε με 28 ημέρες τα απλά έτη και 29 τα δίσεκτα.

Ο λαός μας όμως τα δίσεκτα έτη τα θεωρεί γρουσούζικα.
Η παρανόηση του λαού αυτή πιθανά οφείλεται στη λανθασμένη αντίληψη της ετυμολογίας και ορθογραφίας του πρώτου συνθετικού της λέξης «δίσεκτο».

Δηλαδή αντί του σωστού «δις» (που σημαίνει δύο φορές) να εννοείται λανθασμένα το αχώριστο προθεματικό μόριο «δυς» που έχει την έννοια της δυστυχίας, «της δυσκολίας, της κακής καταστάσεως ή του απευκταίου αποτελέσματος».

Ο Μήνας Φεβρουάριος στην παράδοση
Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Φεβρουάριος μαζί με τα άλλα αδέρφια του, τον Ιανουάριο και το Μάρτιο αποφάσισαν να ενώσουν το κρασί τους σε ένα βαρέλι καθώς η παραγωγή ήταν λιγοστή.
Ο Φεβρουάριος όμως τρύπησε το βαρέλι από κάτω χωρίς να ρωτήσει τα αδέρφια του με αποτέλεσμα να πιει όλο το κρασί και να μεθύσει!

Γι' αυτό πολλές φορές δεν ξέρει τι κάνει κι έχει άστατο καιρό, κι όπως λέει χαρακτηριστικά και η παροιμία:

"Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, καλοκαίρι θα μυρίσει! 
Μα αν τύχει και θυμώσει μες στο χιόνι θα μας χώσει!"

Τα αδέρφια του για να τον τιμωρήσουν για αυτή τη συμπεριφορά, του πήραν ο καθένας από μια μέρα. Έτσι ο Φλεβάρης έγινε Κουτσοφλέβαρος κι έχει μονάχα 28 μέρες.
Μόνο κάθε τέσσερα χρόνια παίρνει μια μέρα ακόμη και τότε η χρονιά είναι δίσεκτη.
Πολλοί πιστεύουν ότι το δίσεκτο έτος φέρνει κακοτυχία κι έτσι αποφεύγουν να θεμελιώσουν σπίτια ή να παντρευτούν!

Ονομασίες του μήνα Φεβρουάριο στην Ελλάδα

Κουτσοφλέβαρος, Φλιάρης, Ληψομήνας, Κουτσός, Κουτσούκης, Μικρός, Κούντουρος, Κούτσουρος, Μεθυσμένος.

Παροιμίες για το μήνα Φεβρουάριο

-Χιόνια του Φλεβαριού, χρυσάφι του καλοκαιριού.
-Γενάρη γέννα το παιδί, Φλεβάρη, φλέβισέ το.
-Ο Φλεβάρης με νερό, κουτσός μπαίνει στο χορό.
-Καλοκαιριά της Παπαντής, Μαρτιάτικος χειμώνας.
-Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, καλοκαίρι θα μυρίσει.
-Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, πάλι άνοιξη θ' ανθίσει.
-Ο Φλεβάρης κι αν χιονίσει, πάλι άνοιξη θ' ανθίσει.
Μα αν κάμει και πεισμώσει, μες τα χιόνια θα μας χώσει.
-Φλεβάρης, κουτσοφλέβαρος, έρχεται κούτσα κούτσα, όλο νερά και λούτσα.
-Ο μήνας Φλεβάρης ή τις φλέβες (του νερού) ανοίγει ή τις φλέβες κλείνει.
-Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει καλοκαίρι θα μυρίσει
μ' αν τις φλέβες του ανοίξει , ξεροπήγαδα γιομίζει.
-Του Φλεβάρη είπαν να βρέξει και λησμόνησε να πάψει.
-Στις δέκα εφτά του Φλεβάρη θα ζεσταθεί το νύχι του βοδιού.
-Στις δεκαπέντ' από Φλεβάρη βαρεί το άλογο ποδάρι.
-Το Φλεβάρη μη φυτέψεις, ούτε να στεφανωθείς,
-Τρίτη μέρα μη δουλέψεις, Σάββατο μη στολιστείς.
-Ο Φλεβάρης φλέβες ανοίγει και πόρτες σφαλάει.
-Παπαντή καλοβρεμμένη, ή κοφίνα γεμισμένη.
-Η Παπαντή διώχνει τις γιορτές με τ' αντί.

Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

- 2ήμερη εκδρομή στην Αρχαία Ολυμπία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ιτέας

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιτέας διοργανώνει 2ήμερη εκδρομή στην Αρχαία Ολυμπία. 
Ενας τόπος μοναδικός όπου η φύση συναντά την Ιστορία και τον πολιτισμό.
Στην περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας, το κάλλος και η ποικιλομορφία του τοπίου συνυπάρχουν με μία ανεκτίμητη πολιτιστική κληρονομιά. Ιδανικά τοποθετημένη ανάμεσα στον Κρόνιο λόφο, τον Αλφειό Ποταμό και τον Κλαδέο, αλλά και σε μια σειρά από σημαντικότατα αρχαιολογικά μνημεία.

Σάββαρο 30 και Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

NEDA HOTEL
Τιμές Ξενοδοχείου:
                        Μονόκλινο   33  ευρώ
                        Δίκλινο         40  ευρώ
                        Τρίκλινο       60  ευρώ

(Στις παραπάνω τιμές συμπεριλαμβάνεται και πρωϊνό).

Τιμή εισητηρίου Λεωφορείου
25  ευρώ το άτομο

Τιμή εισητηρίου Αρχαιολογικού χώρου και Μουσείου:
9  ευρώ το άτομο και στους δυο χώρους (Αρχαιολογικό και Μουσείο)
6  ευρώ το άτομο μόνο στον έναν απο τους δυο.

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι την Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου στο τηλέφωνο  6932878948




Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

- Αφιέρωμα στις αγρότισσες της Ιτέας

Οι αγρότισσες είναι ένα κομμάτι της κοινωνίας μάλλον παρεξηγημένο και αδικημένο όσο αφορά την αναγνώριση και την θέση που τους αξίζει στην ιστορία της χώρας μας.
Η σκληρή εργασία και ο πολυδιάστατος ρόλος της αγρότισσας δεν έχει αναγνωριστεί μέχρι σήμερα στο βαθμό που θα έπρεπε.
Η συμβολή της γυναίκας της υπαίθρου στην ελληνική κοινωνία είναι ανεκτίμητη και πολυεπίπεδη στη γεωργική οικονομία, στην ανάπτυξη της υπαίθρου, στην διατήρηση της περιφέρειας, στη διατήρηση του κοινωνικού ιστού και στη διατήρηση των παραδόσεων και της λαϊκής μας κληρονομιάς.
Η γυναίκα αγρότισσα είναι κοιτίδα πολιτισμού, μεταφέρει ήθη και έθιμα σε νεότερες γενεές, και είναι το θησαυροφυλάκιο της γλώσσας και της παράδοσης.
Στην Ιτέα που ήταν και είναι κατεξοχήν αγροτικό χωριό η παρουσία της αγρότισσας χαρακτηρίζει όλους τους τομείς της ανθρώπινης δράσης:
Την γεωργική παραγωγή, τα γεωργικά προϊόντα, την οικοτεχνία και χειροτεχνία, τις αποκαλούμενες σήμερα παραδοσιακές τέχνες, τη λαϊκή τέχνη, την κοινωνική ζωή, τη διατήρηση των εθίμων και την τοπική ανάπτυξη.
Οι γυναίκες αγρότισσες της Ιτέας ήταν και είναι οι κυρίαρχες φυσιογνωμίες της υπαίθρου.
Εργάζονταν κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες σε ένα χώρο που απαιτεί τεράστια φυσική και σωματική προσπάθεια.
Η φύση του επαγγέλματος επιβάλλει αντίξοες συνθήκες εργασίας.
Εργάζονταν δώδεκα μήνες το χρόνο, δίχως ωράριο, δίχως άδειες.
Το μικρό αυτό αφιέρωμα είναι ένα δείγμα εκτίμησης και σεβασμού σ΄ αυτή την συμβολική μορφή του χωριού μας που καλείται «Αγρότισσα της Ιτέας».
Για το έργο που επιτελούν, για το μόχθο, τον ιδρώτα, την αγωνία και τη στενοχώρια τους.
Για τη σκληρή δουλειά τους, αλλά κυρίως για τα διδάγματά τους προς την κοινωνία:
Διδάγματα αγώνα και προσφοράς.




Διαβάστε Περισσότερα »

- Αστυνομική διαταγή στη Ματαράγκα το 1907 (σκέτη απόλαυση!!!)

Παρουσιάζουμε σήμερα μια ενδιαφέρουσα επιστολή, μια δισέλιδη Αστυνομική Διαταγή του 1907.
Η επιστολή αυτή μας ταξιδεύει στις αρχές του 20ου αιώνα και σε μια περίοδο, όπου οι Θεσσαλοί προσπαθούν να «σταθούν στα πόδια τους», να ξεπεράσουν τη φτώχεια, τη μιζέρια και τη σκλαβιά.
Μας δίνει πολλά στοιχεία για τον τρόπο ζωής των κατοίκων της εποχής, τις ασχολίες, τα ήθη - έθιμα κλπ.
Φυσικά «όλα τα λεφτά» είναι ο περιγραφικός τρόπος του Υπονωμοτάρχη, το αυστηρό κι επιτακτικό ύφος του, τα μέσα που έχει στη διάθεσή του για τη «συμμόρφωση», και η συγνώμη του για τα κάποια μικρά «συντακτικά λαθάκια»!!!
Η επιστολή είναι ακριβές αντίγραφο
Απολαύστετη!!!

1907
Προς απάσας τας αρχάς που διοικούν το χωρίον Ματαράγκα Καρδίτσης:
Δήμαρχο, Ιερέα του χωριού, Δάσκαλο και άπαντας τους προύχοντας του χωριού.

Ήρθα εις Ματαράγκαν κατόπιν διαταγής του διοικητού μου μετά ενός χωροφύλακος προς επιβολήν της τάξεως από άκρου εις άκρον του χωριού άνευ χρονοτριβής και άμεσα.
Διότι προχθές στο σιργιάνη μετά την θίαν και Ιεράν Λιτουργίαν εν τω ναό όταν έπεζαν τα κλαρίνα και τα όργανα ο Κώστας (ας μην αναφέρω το όνομα του) χόρεβε σινέχεια μπροστά χωρίς να αφίνη και τους άλους μπροστά με κατά συνέπια παραξιγιθήκατε και πλακοθίκατε στο ξύλο με τα παλούκια και τα μαχέρια με αποτέλεσμα κατά σινέπια να τραβματιστούν πολλοί άνθροποι.
Πάραυτα να εφαρμόσετε απάσας τα εξίς διαταγάς μου.

1. Αν ξανασιμβή τιάφτη πράξης εν τω χωρίο να γνορίζετε ότι θα σας συλλάβω και άνεφ χρονοτριβής αμέσος θα σας κλείσο στη φυλακή. Όταν πέζουν τα κλαρίνα και τα μουσικά όργανα στο σιργιάνι στο πανιγίρη και στο γάμο πρέπη να χορέβουν μπροστά άπαντες που επιθιμούν να χορέψουν και όχι μόνο ο ίδιος άνθροπος.
Αφτό είνε γαηδουριά.

2. Μου αναφέρθικε ότι ότι ο γάηδαρος του χαντζόπουλου τον Σεπτέμβριο μπίκε στο καλαμπόκ του Βάιου (ας μην αναγράφο το επίθετο) και ο Βάιος εκνεβρίστικε και κάρφοσε τον γάηδαρο με την αξάλη στο ένα καπούλι. Καταλαβένετε ο γάηδαρος δεν είναι όνος αλά ο Βάιος. Άνεφ πολόν σκέψεον καταλαβένη κανής ότι το κεφάλι δεν έχει μιαλό αλά κολοκιθόσπορο. Απαγορέβετε να ξαναγίνη εκ νέου τέτιο απαράδεκτο ή παρόμιο πράγμα.

3. Πήγα στο μαγαζή για καφέ και από έξο βρομούσε κατρουλιό. Απαγορέβετε να κατουράτε έξω στον τίχο του μαγαζιού.

4. Απαγορέβετε το βρισίδιν το φονασκίν και εντός του καφενίου το ανεμίζιν διότι είνε χιμόνας και εσθάνετε τις αποροφά απάτι βρόμα. Όστις επιθιμή να ανεμιστή να εξέρχετε έξοθεν του καφενίου.

5. Ίδα πολλές γυνέκες να πιάνουν τη σιγκούνα μετά του υποκαμίσου να το τραβούν προς το έμπροσθεν να ανίγουν τα πόδια και να ουρούν ορθίος. Το τιούτον είναι απαράδεκτο και πρέπη άνεφ χρονοτριβίς να τις βρακόσετε άπαξ και διαπαντός.

6. Όταν λίαν προίαν πάτε τα γελάδια στο γελαδάρη και γιρίζοντας πρέπη ανιπερθέτος να μαζέβετε τις βονιές των ζώον από το δρόμο, το ίδιο να κάνετε και το βράδη διότι δεν έχει που να πατίση όστις βαδίζη εις τας οδούς του χωριού. Και εκτός του τιούτου σας χριάζοντε αι βονιές να ζεστένεστε στο μπουχαρί το χιμόνα με τα κρία.

7. Σε κάθε πανιγίρι αποκριές πάσχα και γάμους που βαδίζη καλοντιμένος ο κόσμος πάι στην Εκλισία και μετά χορέβη στα σιργιάνια και στους γάμους πρέπη άπαντα τα σκυλιά να είνε δεμένα δια χονδρόν αλισίδεον και σχινίον προς αποφιγίν ατιχιμάτων εκ τον σκυλοδακομάτων.

8. Να μην πίνετε πολί ινόπνεβματόδη ποτά τσίπουρα και ίνους και μετά ξερνοβολάτε και κάνετε χαζομάρες.

9. Να τιρίσετε ένεφ αντιρίσεος και χρονοτριβής την άνοθεν τάφτην διαταγήν μου άνθροπη σκύλη και γινέκες διότι όπιος συληφθή παραβάτις θα τον σιλάβο θα τον κλίσο στο σχολίο και αλίμονό του θα τον ταράξο και θα τον μαβρίσο στο ξίλο.
Να με σιγχορίτε αν έκανα κάπιο σιντακτικό λάθος καθότι τελίοσα και εγώ την Τρίτη Δημοτικού σχολίου διότι δεν με έστιλε ο πατέρας μου από το χωρίον εις την Λάρισαν για να μάθο περισσότερα γράματα.
Σαν γκαραγκούνις που είμε και εγό καταλαβένετε άπαντες τας γραφάς μου τας οπίας θέλετε δεν θέλετε να τας τιρίσετε ανιπερθέτος.

Εν Ματαράγκα τη 8η Δεκεμβρίου 1907
Ο διοικητής του χωριού
Νικόλαος Παπακωνσταντίνου
Υπονοματάρχης

Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013

- Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Παλαμά

Την Προσεχή Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013, στις 7μμ, συνέρχεται σε τακτική συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο Παλαμά, για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης, ήτοι:
1.. Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με το χώρο διεξαγωγής των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Παλαμά. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.
2. Αποδοχή ποσού 37.723,15 € [Κ.Α.Π.] από το Υπουργείο Εσωτερικών και αναμόρφωση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2013. Εισηγήτρια κ. Αθηνά Μπαρτζιώκα.
3. Συζήτηση και λήψη απόφασης για αποδοχή και κατανομή της ΣΑΤΑ οικονομικού έτους 2012. Εισηγήτρια κ. Αθηνά Μπαρτζιώκα.
4. Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με τους υπαλλήλους που υπέβαλαν αιτήσεις για ..
μετάταξη στο Δήμο Παλαμά. Εισηγητής κ. Δήμαρχος.
5. Έγκριση της έκθεσης πεπραγμένων οικονομικού έτους 2012 της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Παλαμά. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Θωμάς Τατσιός - Πέτρου.
6. Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με τη διάθεση των Λεωφορείων του Δήμου σε Φορείς, Συλλόγους κλπ. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Θωμάς Τατσιός - Πέτρου.
7. Συζήτηση και λήψη απόφασης για την έγκριση και παραλαβή της μελέτης: «Ολοκλήρωση Δικτύου Ακαθάρτων της Πόλης Παλαμά». Εισηγητής Δ.Σ. κ. Γεώργιος Πέτρου.
8. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί παράτασης προθεσμίας για την εκτέλεση του έργου: «Δίκτυο Ακαθάρτων Πόλης Παλαμά». Εισηγητής Δ.Σ. κ. Γεώργιος Πέτρου.
9. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί διάλυσης της σύμβασης του έργου: «Ανάπλαση Κοινοχρήστων Χώρων Δήμου Παλαμά». Εισηγητής κ. Δήμαρχος.
10. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί διάλυσης της σύμβασης του έργου: «Κατασκευή Αίθουσας τελετών στο Α΄ Νεκροταφείο Παλαμά». Εισηγητής κ. Δήμαρχος.
11. Απόδοση επιχορήγησης οικονομικού έτους 2013, στο Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου «Δημοτικός Οργανισμός, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Προσχολικής Αγωγής Παλαμά» (ΔΟΠΑΠΑΠ)». Εισηγητής  κ. Δήμαρχος.
12. Απόδοση επιχορήγησης οικονομικού έτους 2013 στη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Παλαμά [ΔΗΚΕΠΑ] Δήμου Παλαμά. Εισηγητής κ. Δήμαρχος.
13. Συζήτηση και λήψη απόφασης επί της υπ΄ αριθμ.: 2850 / 14 – 02 – 2012 αιτήσεως της τότε αρμοδίου υπαλλήλου επί των Βεβαιωτικών Καταλόγων του Δήμου κ. Ευαγγελίας Γαλάνη. Εισηγήτρια κ. Αλεξάνδρα Πάσχου.
14. Ακύρωση μη εξοφλημένων ενταλμάτων οικονομικού έτους 2012 και μεταφορά τους στη χρήση οικονομικού έτους 2013 προς πληρωμή. Εισηγήτρια κ. Αλεξάνδρα Πάσχου.
15. Συζήτηση και λήψη απόφασης για απόδοση των προσόδων που προέρχονται από Σχολική περιουσία στις Σχολικές Επιτροπές. Εισηγητής  Αντιδήμαρχος κ. Αντώνιος Θεοδώρου.
16. Αποδοχή ποσού 200.151,45 € από Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους μηνός Ιανουαρίου οικονομικού έτους 2013. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.
17. Αποδοχή ποσού 8.732,00 € από έσοδα του άρθρου 9 του Ν.Δ. 703 / 70 και του άρθρου 84 του από 24–9/20-10-58 Β.Δ.[Φόρος Ζύθου].  Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.
18. Αποδοχή ποσού 12.225,00 € από έσοδα της παρ. 6 του άρθρου 9 του Ν. 2880 / 2001 [Τέλη Διαφήμισης – Κατηγορίας Δ]». Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.
19. Αποδοχή ποσού 13.506,00 € από έσοδα της παρ. 19 του άρθρου 24 του Ν. 2130 / 93 [Τέλος Ακίνητης Περιουσίας]». Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.
20. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί συμμετοχής αιρετών γυναικών για παρακολούθηση εκπαιδευτικής ημερίδας στο πλαίσιο της Πράξης: «Ενθάρρυνση και υποστήριξη της συμμετοχής των γυναικών σε θέσεις πολιτικής ευθύνης και εκπροσώπησης σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο». Εισηγήτρια Δ.Σ. κ. Κωνσταντίνα Παπαϊωάννου
21. Έγκριση της αριθμ.: 11 / 2013 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Παλαμά [ΔΗΚΕΠΑ], που αφορά την έγκριση και ψήφιση ετήσιου προγράμματος δράσης οικονομικού έτους 2013. Εισηγήτρια Δ. Σ. κ. Κωνσταντίνα Παπαϊωάννου
22. Συζήτηση και λήψη απόφασης περί δωρεάν παραχώρησης χρήσης μίας (1) αίθουσας του Αθλητικού Πάρκου Παλαμά, στη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Παλαμά [ΔΗΚΕΠΑ]. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.
23. Αποδοχή ή μη της παραίτησης μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την Επωνυμία: «Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Παλαμά» και ορισμός νέου. Εισηγητής Δ.Σ. κ. Κωνσταντίνος Τζέλλας.
24. Έγκριση ή μη της υπ΄ αριθμ.: 70/2012 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΝΠΔΔ – Δημοτικός Οργανισμός, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Προσχολικής Αγωγής Παλαμά (ΔΟΠΑΠΑΠ)». Εισηγητής  Δ.Σ. κ. Χρήστος Βαϊόπουλος.
25. Γνωμοδότηση επί της υπ΄ αριθμ.: 08 / 2013 απόφασης του ΔΝΠΔΔ – Δημοτικός Οργανισμός, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Προσχολικής Αγωγής Παλαμά (ΔΟΠΑΠΑΠ), που αφορά συμπλήρωση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Ν.Π.
Εισηγητής Δ.Σ. κ. Χρήστος Βαϊόπουλος.
26. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Αθανασίου Αλειφτήρα του Γεωργίου. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.
27. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Χρήστου Μουτσάνα του Γεωργίου. Εισηγητής κ. Πρόεδρος Δ.Σ.
28. Συζήτηση και λήψη απόφασης επί της αριθμ.: 01/2013 απόφασης του Τοπικού Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας Φύλλου. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Βάϊος Καραγιάννης.
29. Συζήτηση και λήψη απόφασης επί της αριθμ.: 02/2013 απόφασης του Τοπικού Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας Φύλλου. Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Βάϊος Καραγιάννης.
30. Συζήτηση και λήψη απόφασης επί της αριθμ.: 03/2013 απόφασης του Τοπικού Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας Φύλλου. Εισηγητής Δ.Σ. κ. Επαμεινώνδας Γιώτας.
31. Συζήτηση και λήψη απόφασης επί της αριθμ.: 04/2013 απόφασης του Τοπικού Συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας Φύλλου. Εισηγητής Δ.Σ. κ. Επαμεινώνδας Γιώτας.
32. Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα της κ. Ευαγγελίας Τσιάβου συζ. Θωμά.
Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Αντώνιος Θεοδώρου.
Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2013

- Η Ελλάδα του χθές...

Οι παλαιότεροι, οι οποίοι γνώρισαν σε μικρή ηλικία είτε τον πόλεμο με όλα τα δεινά του, είτε τη μεταπολεμική γεμάτη στερήσεις ζωή, παρατηρούν τη σημερινή κατάσταση με θλίψη.
Αναλογίζονται ότι η Ελλάδα τη δεκαετία του 1950 πορευόταν πληγωμένη να θεραπεύσει τις πληγές της και οι περισσότεροι Έλληνες, μαθημένοι στις κακουχίες και τις στερήσεις, πάλευαν ημέρα και νύχτα για να τα φέρουν βόλτα.
Λόγω των συνεπειών του σκληρού Εμφυλίου Πολέμου αλλά και της φτώχειας αρκετοί άφησαν την επαρχία και κατέφυγαν στις μεγάλες πόλεις προσφέροντας φτηνά εργατικά χέρια και συμβάλλοντας έτσι στην ανοικοδόμηση της καθημαγμένης χώρας.
Άλλοι πάλι πήραν τους δρόμους της ξενιτιάς, όπου εργαζόμενοι σκληρά έστειλαν σημαντικά εμβάσματα στην Πατρίδα.
Οι πολλοί έμειναν στα χωριά τους, όπου δουλεύοντας τη λίγη γη τους από τα άγρια χαράματα έως τη δύση του ηλίου, κατάφεραν να επιζήσουν οι ίδιοι, να δημιουργήσουν οικογένειες και να σπουδάσουν όσα από τα παιδιά τους “έπαιρναν τα γράμματα”.
Μεγάλη υπόθεση για τους αγρότες και τους εργάτες τότε να σπουδάσουν ένα ή περισσότερα από τα παιδιά τους ώστε να γίνουν “καλύτεροι άνθρωποι” και οι ίδιοι να καμαρώνουν και να λένε «έβγαλα το παιδί μου επιστήμονα».

Όσα παιδιά έμεναν στο χωριό ασχολούνταν με τα χωράφια ή την κτηνοτροφία.
Καφετέριες δεν υπήρχαν τότε και το να κάθεσαι με τις ώρες στο καφενείο εθεωρείτο ντροπή και προκαλούσε αρνητικά σχόλια.
Με τον φυσικό και άδολο πολιτισμό που είχαν κληρονομήσει από τους προγόνους τους οι “αγράμματοι” χωρικοί έδειχναν τον απαιτούμενο σεβασμό στους μεγαλύτερους και συμπαραστέκονταν σε όσους είχαν ανάγκη.
Παρά τη φτώχεια τους ήταν ιδιαίτερα φιλόξενοι και περιποιητικοί προς τους “ξένους” που τύχαινε να βρεθούν στο χωριό ή το σπίτι τους.
Μαζί με τους μεγάλους και τα παιδιά εργάζονταν τις ελεύθερες ώρες τους στα χωράφια και η κάθε οικογένεια ήταν αυτάρκης σε αγροτικά προϊόντα, κάποια από τα οποία πωλούσε για να αποκτήσει όσα η ίδια δεν παρήγαγε.
Οι εξαγωγές, ιδίως αγροτικών προϊόντων, απέφεραν αρκετό ξένο συνάλλαγμα.
Έτσι μέσα σε μια δεκαετία, γύρω στο 1960, η Ελλάδα, με πολύν κόπο και ιδρώτα, είχε καταστεί η δεύτερη, μετά την Ιαπωνία, σε ανάπτυξη χώρα στον κόσμο.

Ως τη δεκαετία του 1970 υπήρχαν λίγοι δρόμοι κι αυτοί χωματόδρομοι ή στην καλύτερη περίπτωση χαλικοστρωμένοι.
Οι συγκοινωνίες πραγματοποιούνταν με τα πόδια, με τα ζώα και, όχι παντού, με λεωφορείο, ή και με τραίνο.
Στο νοσοκομείο δεν ήταν εύκολο να πας, αλλά λειτουργούσαν τα αγροτικά ιατρεία, το καθένα από τα οποία εξυπηρετούσε αρκετά χωριά. Και μέσα σ’ αυτή την κατάσταση των στερήσεων και των δυσκολιών, οι άνθρωποι, και οι πιο “αγράμματοι”, ήταν πολιτισμένοι.
Η φτωχή Ελλάδα είχε πολιτισμό.

Αργότερα η κατάσταση βελτιώθηκε έγιναν δρόμοι, νοσοκομεία, σχολεία μιας και η εκπαίδευση έγινε υποχρεωτική μέχρι το γυμνάσιο.
Το ηλεκτρικό, το τηλέφωνο και η τηλεόραση πήγαν σε κάθε απομακρυσμένο σπίτι.
Δόθηκαν και οι αγροτικές συντάξεις και ο λαός της υπαίθρου ανάσανε.

Η χώρα διοικητικά ήταν διαιρεμένη σε δήμους (οι πόλεις) και σε κοινότητες (τα χωριά).
Οι κοινοτάρχες, με τις όποιες αδυναμίες τους, πάσχιζαν για να λύσουν τα προβλήματα της κοινότητας και των συγχωριανών τους.
Μετά ήρθε ο “Καποδίστριας” και ο “Καλλικράτης” και δεν άφησαν τίποτα όρθιο.

Ακολούθησαν οι επιδοτήσεις των αγροτικών προϊόντων με τις οποίες οι αγρότες γέμισαν ζεστό χρήμα και κοντά σ’ αυτούς και τα κάθε είδους μαγαζιά, από εμπορικά έως ξενυχτάδικα και σκυλάδικα.
Ήρθαν μετά και οι Αλβανοί πρόσφυγες ή μετανάστες, οι οποίοι δουλευταράδες και στερημένοι καθώς ήταν, ανέλαβαν όλες τις χειρωνακτικές εργασίες.
Έτσι οι αγρότες, από εργατικοί και μαθημένοι στα δύσκολα που ήταν, έγιναν αφεντικά, όχι όλοι ασφαλώς, ξέμαθαν από τις βαριές αγροτικές δουλειές και εξ αιτίας των επιδοτήσεων πολλά χωράφια έμειναν ακαλλιέργητα.
Κάποιοι δεν παρήγαγαν ούτε ντομάτες. Όλα πλέον αγορασμένα.
Χρήμα υπήρχε και τα αγροτικά προϊόντα που εισάγονταν, και εισάγονται ακόμα, είναι πολύ φθηνότερα.
Άρα η παραγωγή δικών μας είναι ασύμφορη.
Σ’ αυτή την κατάσταση οδήγησε την κατ’ εξοχήν αγροτική Ελλάδα η ανερμάτιστη πολιτική όσων κυβέρνησαν από το 1980 περίπου και μετά.

Την περίοδο αυτή μαζί με τις κοινοτικές ενισχύσεις και επιχορηγήσεις ήρθε και ο άμετρος και αλόγιστος δανεισμός, που μας έκανε να πιστέψουμε ότι ξαφνικά γίναμε όλοι Ωνάσηδες.
Το Δημόσιο γέμισε από καλοπληρωμένους υπαλλήλους αλλά η κρατική μηχανή γινόταν όλο και πιο νωχελική, ο ωχαδερφισμός έγινε κρατούσα αντίληψη, οι γεωπόνοι δεν ξαναβγήκαν στα χωριά για να καθοδηγήσουν τους αγρότες σε νέες καλλιέργειες αλλά ενέκριναν και υπέγραφαν απλώς τις στρεμματικές επιδοτήσεις οι δασικές υπηρεσίες διαλύθηκαν με αποτέλεσμα τα δάση να έχουν αφεθεί στην τύχη τους, όσα δεν κάηκαν ακόμα.
Η στρατιωτική ΜΟΜΑ, η οποία με χαμηλό κόστος είχε φτιάξει ένα σωρό δρόμους σε όλη την Ελλάδα, διαλύθηκε και στη θέση της ήρθαν οι εργολάβοι που ρήμαξαν τα πάντα. Δρόμοι και γέφυρες πριν καλά καλά παραδοθούν στην κυκλοφορία διαλύονται και πέφτουν!

Στην Εκπαίδευση από το 1982 καταργήθηκε η αξιολόγηση και 30 χρόνια τώρα τι γίνεται μέσα στην τάξη μόνο οι μαθητές το ξέρουν, αλλά ό,τι και να πουν κανένας δεν τους ακούει.
Στις διευθυντικές θέσεις συνήθως αναρριχώνται άτομα ανίκανα, τα οποία αντί να λύνουν δημιουργούν περισσότερα προβλήματα.
Και όσοι είναι ικανοί υπονομεύονται και εμποδίζονται στο έργο τους από τους συνδικαλιστές της συμφοράς, τους οποίους εξέθρεψε το πολιτικό μας σύστημα.
Αλλά και πολλοί απαίδευτοι γονείς με τα παραχαϊδεμένα παιδιά τους συνέβαλαν στην εξάρθρωση της Εκπαίδευσης.
Οι Έλληνες στέλνουν πια τα παιδιά τους (όλα, ακόμα και εκείνα που δεν “παίρνουν τα γράμματα”) στο σχολείο όχι για να σπουδάσουν και να γίνουν «καλύτεροι άνθρωποι», αλλά για να πάρουν το χαρτί και να “στριχώσουν” στο Δημόσιο για τη σχετική αργομισθία.
Αλλά το Δημόσιο πλέον κατέρρευσε.

Ο Στρατός και η Αστυνομία διαλύθηκαν, η Δικαιοσύνη το ίδιο.
Τους πολιτικούς, που εμείς εκλέξαμε και εκλέγουμε κάθε φορά, δεν τους εμπιστευόμαστε.
Τους Ευρωπαίους από τους οποίους ζητάμε βοήθεια τους λοιδορούμε και τους προπηλακίζουμε.
Τους πνευματικούς ανθρώπους δεν τους υπολογίζουμε.
Βιβλίο δεν ανοίγουμε, αφού είναι αρκετή η “μόρφωση” που μας “παρέχει” καθισμένους στον καναπέ η τηλεόραση και ιδίως τα “πρωινάδικα”. Η Δημοκρατία στην οποία εναποθέσαμε όλες μας τις ελπίδες δεν μας ικανοποιεί πλέον. Και για όλα αυτά φταίνε οι άλλοι. Εμείς δεν έχουμε καμιά ευθύνη!

Επομένως δεν υπάρχει καμιά ελπίδα για την Ελλάδα και τους Έλληνες;
Υπάρχει.
Και ίσως βρεθεί μέσα στην κρίση, την οποία ακόμα δεν βιώσαμε.


Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

- Το γνέσιμο

Παλιότερα ήταν μια εικόνα γνώριμη και συνηθισμένη στα χωριά, να βλέπεις γυναίκες να γνέθουνε και να καλύπτουν τις βασικές ανάγκες ατομικής και οικιακής ένδυσης.

Η διαδικασία της επεξεργασίας του μαλλιού ή του βαμβακιού για να γίνει νήμα λέγεται γνέσιμο. Πρόκειται για το κύριο στάδιο της υφαντικής προεργασίας.
Ο συνδυασμός εργαλείων με τα έμπειρα και επιδέξια χέρια απέδιδαν υψηλότατα επιτεύγματα.

Το γνέσιμο του μαλλιού ή του λιναριού, ήταν μια χρονοβόρα διαδικασία και η εργασία αυτή απαιτούσε πολύ υπομονή, προκειμένου να παραχθεί λεπτό νήμα.

Οι γυναίκες της Ιτέας είχαν την απαιτούμενη υπομονή και τα καταφέρνανε μια χαρά.
Τα εργαλεία που απαιτούνταν ήταν η ρόκα και το αδράχτι.
Τοποθετούσαν το καθαρισμένο, ξασμένο μαλλί ή το λινάρι, ή το βαμβάκι, στο διχαλωτό μέρος της ρόκας και από εκεί τραβούσαν τις ίνες του μαλλιού ή λιναριού, με τα δάχτυλα των χεριών τους και τροφοδοτούσαν το αδράχτι που περιστρέφονταν στον αέρα προς τα κάτω, στα πόδια τους.

Για να λειτουργεί καλύτερα το αδράχτι και η περιστροφή του να είναι αποτελεσματική, χρησιμοποιούσαν τα σφονδύλια, που ήταν είτε ξύλινα, είτε λίθινα, είτε πήλινα κωνικά βαρίδια, που κρατούσαν σταθερό το αδράχτι ώστε να μην χάνει την δυνατότητα περιστροφής του.

Το αδράχτι περιστρέφονταν και το μαλλί έστριβε και παρήγαγε έτσι νήμα λεπτό, ανάλογα με το πόσο λεπτό το ήθελαν οι κλώστριες και ανάλογα με την επιδεξιότητά τους.

Η άριστη και έμπειρη κλώστρια, είχε τη δυνατότητα να παράγει λεπτοκαμωμένη, καλοστριμμένη και ομοιόμορφη κλωστή.

Σήμερα τέτοιες εικόνες αποτελούν νοσταλγικές μνήμες και παρουσιάζουν απλά ένα ενδιαφέρον παραδοσιακό θέμα...!!!




Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

- Ελλάδα είμαι δημιούργημά σου…(Χαρά Νικοπούλου)

Είμαι παιδί του ’74…
Όχι μη γελιέσαι Έλληνα… Δεν είμαι παιδί του πολυτεχνείου… δεν γεννήθηκα 17 Νοεμβρίου.
Τη μέρα που γεννιόμουνα χάνονταν για μένα Έλληνες λοκατζήδες εκεί στον τύμβο της Μακεδονίτισσας 22 Ιουλίου 1974.


Ελλάδα είμαι δημιούργημά σου…
Μου είπες πως είμαι τυχερή, γιατί δεν γνώρισα τη χούντα.
Μα με υποχρέωσες να ζω σε μια δημοκρατία, που τη χούντα της κρατούσαν και την κρατάνε καλά οι δημοκράτες πολιτικοί της...

Μου έμαθες τα πρώτα Ελληνικά, με δασείες - περισπωμένες.
Μα πριν καλά - καλά τα μάθω τα κατήργησες ενώ ήμουν Δευτέρα δημοτικού.

Με έντυσες με μπλε ποδιά αυτή για το σχολείο με τ’ άσπρο γιακαδάκι, κι όταν άρχισε να μου αρέσει την κατήργησες...πάντα για το καλό μου, χωρίς να με ρωτήσεις.

Με έμαθες να λέω τον εθνικό ύμνο και πλήρωνες δασκάλους για να με μάθουν πως "τιμιότερον απάντων εστί η πατρίς".
Μα σαν μεγάλωσα άφησες τη σημαία να χαθεί στον βράχο των Ιμίων...

Με έβαλες να μάθω ιστορία για να μπω στο πανεπιστήμιο και αρχαία ελληνικά.
Μα σήμερα μου λες πως η Μακεδονία είναι τα Σκόπια και η Θράκη μας Τουρκία…

Σαν έγινα έφηβη με έβαλες να δω τον Λάλα αλυσοδεμένο να χάνει τη ζωή του για εσένα.
Και σήμερα εσύ δίνεις ιθαγένεια στον κάθε αλλοδαπό, μα όχι στον Έλληνα την σημαία και τον σταυρό...για φαντάσου…!!!

Μου δίδαξες σαν ήρωα και εθνάρχη τον Βενιζέλο.
Μα σαν έγινα δασκάλα τον βρήκα να προδίδει εσένα Έλληνα, θυμάσαι τον Γενάρη του 34, εκεί στη Σουηδία να προτείνει για το Νόμπελ της Ειρήνης τον σφαγέα των προγονών μου Κεμάλ…!!!

Μου ζήτησες να έχω κριτική σκέψη.
Μα έκοψες την έκθεση ως μάθημα και λογοκρίνεις τη σκέψη μου…βλέπεις εγώ για σένα είμαι ακραία…

Μου έμαθες στο σχολείο πως πρέπει να υπάρχει αξιοκρατία, κι όταν σου ζήτησα να με αφήσεις στου χάρτη την πινέζα, εκεί στο Δέρειο, κι οχι στο Κολωνάκι, με ανάγκασες να βάλω μέσον τον πατέρα μου για να μη με διώξεις από εκεί…

Μου έμαθες προσευχή.
Μα τώρα πια μόνο για Χριστό δε θες να μου μιλήσεις..

Σου ζήτησα να πάω στην πρώτη γραμμή και μ’ άφησες μονάχη.

Μου έμαθες όμως καλά πως το Προξενείο, κι όχι εσύ, είναι εκεί και έχει όνομα… ε;… Ιλμή… ε;… Απτουραχήμ..ε;… Αλή..ε;… Μουαρέμ… ε;…

Μου ζήτησες να εργάζομαι σκληρά, για εθελοντισμό μιλούσες.
Μα όταν το ‘κανα κι αυτό, έστειλες τους ”δραγουμάνους” να μου πουν πως δε θέλουν να κάνω επιπλέον μαθήματα στα πομακόπουλα γιατί σε ενοχλεί, τα παίρνω βλέπεις από την αγκαλιά του Προξενείου…

Και εγώ… εγώ μεγάλωνα μέσα σε μια αντίφαση, στο μαύρο και το άσπρο…

Μα χθες βρέθηκα κάτω στο υπόγειο του σχολείου… σε είδα εκεί κάτω Ελλάδα… ήσουν εκεί… πίσω απ’ τις κούτες, σκονισμένη… κοιτώ το άγαλμα του Αλέξανδρου, αραχνιασμένο… μόνο εγώ και εσύ…η προτομή του μέγα Αλέξανδρου…
Δάκρυσα… πόνεσα…μα σε άκουσα Ελλάδα απ’ τη φωνή του…
- "Ποιος είναι εθνάρχης” με ρωτά…ο Βενιζέλος;"
- Ποιός αγωνίζεται σκληρά… ο Γιώργος απ’ τα ξένα;"
- Για σκέψου εσύ δασκάλα, με ξαναρωτά, αν τώρα εδώ μέσα, από την πόρτα έμπαινε και ερχόταν κι ο Κολοκοτρώνης και μας ρωτούσες και τους δυο ποιο μέρος της Ελλάδας θα θυσιάζαμε στο χθες για χάρη της ειρήνης… Μακεδονία ή Ήπειρο… Θράκη ή το Αιγαίο…

- Αναλογίσου εσύ δασκάλα… θα το σκεφτόμασταν πολύ;
- Τι να διαπραγματευτώ… τη γη μου ή το νερό μου;… μα εσύ δασκάλα δίδαξες εκείνον ως εθνάρχη… και όχι εμάς …εμάς κλείδωσες στα ”μπουντρούμια”…

Ελλάδα μες στις αντιφάσεις σου, ξεχνάς τα σύνορά σου και τον εχθρό ποτίζεις εδώ μέσα… προδότες ελληνόφωνοι… διαλέξτε επιτέλους τον Λεωνίδα αρχηγό…ή μήπως εφιάλτη;… κι ιστορία θα φερθεί ανάλογα στον καθένα…

Γέμισαν τάφοι με κορμιά πιλοτών… γιατί έχουμε ειρήνη!!!!
Γέμισε η βουλή ελληνόφωνους απ’ την ελληνοτουρκική φιλία…γιατί έχουμε Δημοκρατία!!!!

Φτάνει, δε θέλω πια να ακούω τη φωνή σας …γιατί πιστεύω στο έθνος μου κι όχι στο ”nation” που θα ’λεγε και ο ”μέγας” ο Γιωργάκης…
Το έθνος είναι ελληνικό, είναι ήθος και έθνος ρωμιοσύνης
Το ”nation” είναι η ”φύση” του εκ γενετή προδότη.

Κι’ αν όλα αυτά δε σ’ άρεσαν ”λόγιε”, ”πολιτικέ” της δημοκρατίας, να το θυμάσαι …
Είμαι δημιούργημα της πιο παράλογης… δικής σου αναρχίας..

ΧΑΡΑ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

- Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικού σχολείου & Νηπιαγωγείου Ιτέας

Ανακοίνωση: 
Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικού σχολείου & Νηπιαγωγείου Ιτέας

Αγαπητοί γονείς,
σας ενημερώνουμε πως από αυτή την Πέμπτη 14/02/2013 θα αρχίσουν να πραγματοποιούνται ξανά τα δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια του υπουργείου Παιδείας (σχολές Γονέων) στο χώρο του σχολείου (αίθουσα εκδηλώσεων) με καινούργια θεματολογία.
Όποιος γονέας ενδιαφέρεται να τα παρακολουθήσει καλείται να προσέλθει στο χώρο του σχολείου την Πέμπτη 14/02 και ώρα 10:00 πμ για να συμπληρώσει την αντίστοιχη αίτηση.

Εκ μέρους του Δ.Σ
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013

- Κώστας Τζιφούλης: Ο γερόλυκος των γηπέδων διδάσκει ακόμη αθλητική αξιοπρέπεια

Ο Κώστας Τζιφούλης γεννήθηκε το 1959 στην Ιτέα Καρδίτσας.
Έπαιξε για πρώτη φορά ποδόσφαιρο το 1974 στην ομάδα του χωριού του, τον Ενιππέα.
Το 1977 πήγε στην Αναγέννηση Καρδίτσας και έπαιξε βασικός στην ομάδα, η οποία αγωνιζόταν τότε στη Β' Εθνική κατηγορία με προπονητή τον Βασίλη Δανιήλ.
Την περίοδο 1983-84 αγωνίστηκε με τα χρώματα της Καστοριάς.
Το 1984 επανήλθε στις τάξεις της Αναγέννησης όπου και πρόσφερε τις υπηρεσίες του έως και το 1994.
Όλα αυτά τα χρόνια ήταν μέσα στις καλές και άσχημες στιγμές στη νεότερη ιστορία της Αναγέννησης με αποκορύφωμα την περίοδο 1993-94, όπου η ομάδα διεκδικούσε την άνοδο στην Α' Εθνική κατηγορία.
Από το 1994 μέχρι και σήμερα στα 53 του χρόνια είναι ακόμη ενεργός ποδοσφαιριστής. Έχει αγωνιστεί σε διάφορες ομάδες του νομού Καρδίτσας και τα τελευταία 10 χρόνια αγωνίζεται στην ομάδα του χωριού του, τον Ενιππέα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ο πρώτος ποδοσφαιριστής όλων των εποχών στην ιστορία της Αναγέννησης με τις περισσότερες συμμετοχές.
Με 450 συμμετοχές αφήνει δεύτερο τον Λάκη Πέτσα ο οποίος έχει 383.
Επίσης χαρακτηριστικό του ήταν το "καθαρό" παίξιμο με το οποίο αντιμετώπιζε τους αντιπάλους μέσα στο γήπεδο με αποτέλεσμα 35 ολόκληρα χρόνια να μην έχει δεχτεί κόκκινη κάρτα σε όλες τις κατηγορίες και ομάδες που έχει αγωνιστεί μέχρι και σήμερα.









Διαβάστε Περισσότερα »