Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

Η Γενιά μου...

Είναι η γενιά μου μια περίεργη γενιά….

Μιλάω για εκείνη τη γενιά που γεννήθηκε στη πιο δημιουργική για την Ελλάδα εποχή, και έφηβη βίωσε τη δικτατορία και την αλλαγή μετέπειτα, στην μεταεφηβική της ηλικία.
Εκείνη τη γενιά που γεννήθηκε πάνω τη σεξουαλική επανάσταση και βίωσε την εφηβεία της πριν να εμφανιστεί το Ειτζ.
Μια γενιά που έψαχνε το δρόμο της μέσα σε μια νεόπλουτη κοινωνία που ήθελε να δοκιμάσει τα πάντα.

Ετούτης της ασπρόμαυρης γενιάς ένα κομμάτι της είμαι κι εγώ.
Κι ήμασταν εκείνα τα παιδιά που ζούσαμε μονάχα για το σήμερα.
Εκείνα τα παιδιά που ονειρευόμασταν το μέλλον, κι ας βλέπαμε αμυδρά ότι κάποιοι άλλοι είχαν ήδη προαποφασίσει και γι’ αυτό.
Εκείνα τα παιδιά που αγκαλιαζόμασταν στο δρόμο μετά το γυμνάσιο, και κάναμε έρωτα στο πάρκο και σε νεόδμητες οικοδομές, μιας πόλης που μεταλλάσσοταν σε τέρας, αλλά ακόμα δεν το είχαμε καταλάβει εμείς. Βλέπαμε μόνο τις ματιές που συναντιόντουσαν, κι ίσως να σήμαινε αυτό την αρχή ενός μεγάλου έρωτα, ίσως και μονάχα μια γλυκιά απάτη στο πίσω μέρος του μυαλού μας.

Ήμασταν εκείνα τα παιδιά που γυρνάγαμε παρέες νύχτα τραγουδώντας, σε ένα τόπο που έτρεχε να προλάβει του κόσμου τις εκπτώσεις, που η μπάλα είχε ριζώσει στο μυαλό μας, και ξεπλέναμε την πίκρα απ’ το καπνό στο στόμα μας, μόνο με ούζο και στα πάρτι με βερμούτ ακούγοντας το The Dark Side Of The Moon απ’ τους Pink Floyd.
Ήτανε όμως μια γενιά που έμαθε να μιλάει στα ίσα, που σπάνια είχε και κορίτσια στις παρέες, είχε όμως μαχητές, σε μια μάχη που όλο και πιο πολύ έμπαινε στα μακρυμάλλικα κεφάλια μας πως ήταν θέμα χρόνου να δοθεί.

Δε ξέρω πόσοι μείναμε από εκείνο το ασπρόμαυρο κομμάτι...
Πόσοι τα καταφέραμε, και πόσοι χάθηκαν στα σκοτεινά δωμάτια του μυαλού τους και δε ξαναβγήκαν ποτέ.
Ξέρω πάντως πως κάποιοι έμαθαν πως να παίζουν το παιχνίδι.
Μάθαμε να χαμογελάμε εκεί που θέλαμε να φτύσουμε, και να ευχαριστούμε εκεί που θέλαμε να ρίξουμε κλωτσιά...
Και πως κάποιοι μεγαλώσαμε, και κάποιοι μείναμε για πάντα παιδιά.
Γερασμένα παιδιά, χαμένα στους δρόμους μιας άγνωστης μπασταρδεμένης, και μεταλλαγμένης κοινωνίας.

Παύλος
Διαβάστε Περισσότερα »

Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2015

Από την Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Π.Ε. Καρδίτσας Πιστοποιητικό γνώσεων ορθολογικής χρήσης γεωργικών φαρμάκων

Από την Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Καρδίτσας γίνεται γνωστό ότι έγινε τροποποίηση του Κανονισμού Εξετάσεων χορήγησης των πιστοποιητικών γνώσεων ορθολογικής χρήσης γεωργικών φαρμάκων.
Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να απαντήσουν σε σαράντα (40) ερωτήσεις εντός εξήντα (60) λεπτών. Για τη χορήγηση του πιστοποιητικού απαιτείται η σωστή απάντηση σε τουλάχιστον είκοσι (20) ερωτήσεις. Το τέλος συμμετοχής των ενδιαφερομένων στις εξετάσεις χορήγησης πιστοποιητικού ορίζεται ως εξής:
α) μέχρι την 26η Νοεμβρίου 2015 σε 25 € και
β) από την 27η Νοεμβρίου 2015 σε 50 €

Το τέλος καταβάλλεται στα Κέντρα εξέτασης πιστοποιητικού γνώσεων ορθολογικής χρήσης γεωργικών φαρμάκων.
Ως γνωστόν οι ενδιαφερόμενοι δεν υποχρεούνται να συμμετάσχουν σε προγράμματα κατάρτισης προκειμένου να λάβουν το πιστοποιητικό. Ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει να διαβάσει μόνος του, να δοκιμάσει τις γνώσεις του στην δοκιμαστική εφαρμογή (demo) που παρέχεται στο διαδίκτυο http: //ppp-usercert.minagric.gr/ και μετά να συμμετάσχει στις εξετάσεις, στα ειδικά εξεταστικά κέντρα για την απόκτηση του πιστοποιητικού.
Όλη η νομοθεσία για τη χορήγηση πιστοποιητικού γνώσεων ορθολογικής χρήσης γεωργικών φαρμάκων, καθώς και οι κατάλογοι των εξεταστικών κέντρων και των φορέων κατάρτισης, έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, πρώην ΥπΑΑΤ (www.minagric.gr) και στη διαδρομή:
Αγρότης-Επιχειρηματίας > Γεωργία > Φυτοπροστασία > Έλεγχοι, Διάθεση, Χρήση Φυτοπροστατευτικών Προϊόντων > Εθνικό Σχέδιο Δράσης > Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ορθολογική Χρήση των Γεωργικών Φαρμάκων.

Σύμφωνα  με το Ν.4036/2012 προβλέπεται ότι από την 26η Νοεμβρίου 2015 η λιανική πώληση γεωργικών φαρμάκων εγκεκριμένων για επαγγελματική χρήση θα είναι δυνατή μόνο εφόσον εξασφαλισθεί ότι η χρήση τους γίνεται από πρόσωπο ή υπό την επίβλεψη προσώπου στο οποίο έχει χορηγηθεί πιστοποιητικό γνώσεων.

Το πιστοποιητικό γνώσεων είναι απαραίτητο και για τους επαγγελματίες ψεκαστές.

ΚΑΡΔΙΤΣΑ 11-9-2015
Λ.Δημοκρατίας 46, 43100- ΚΑΡΔΙΤΣΑ, Πληρ .Δήμου Γεωργία, Τηλ 2441355203,206,244,243

Ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος της Δ/νσης
Δημήτριος Β. Κωστής
Γεωπόνος
Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

Αποκαλυπτήρια μνημείου στα Βούναινα

Ο Μικρασιατικός Σύλλογος Βουναίνων «Η καθ’ ημάς Ανατολή» σε συνεργασία με τη Δημοτική Κοινότητα Βουναίνων του δήμου Κιλελέρ διοργανώνει την Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2015 -κατά την οποία εορτάζει ο Άγιος Χρυσόστομος Σμύρνης- τελετή αποκαλυπτηρίων μνημείου του Εθνομάρτυρα Αγίου, στην ομώνυμη πλατεία στην είσοδο του χωριού.
Τα αποκαλυπτήρια θα πραγματοποιηθούν μετά την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου, απ’ όπου εν πομπή, με τη συνοδεία την φιλαρμονικής του δήμου Τυρνάβου, μέλη του Συλλόγου με παραδοσιακές φορεσιές της Καππαδοκίας, βαστώντας την εικόνα του Αγίου Χρυσοστόμου, θα μεταβούν στο χώρο του Μνημείου.

Τα αποκαλυπτήρια του μνημείου, που πραγματοποιήθηκε με χορηγία του υπουργείου Πολιτισμού επί υπουργίας του κ. Κωνσταντίνου Τασούλα, θα γίνουν από το συγχωριανό μας βουλευτή και π. υπουργό κ. Μάξιμο Χαρακόπουλο, που επιδεικνύει άσβεστο ενδιαφέρον για τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης των αλησμόνητων πατρίδων της Ανατολής.

Το μνημείο του Χρυσοστόμου Σμύρνης, ο οποίος κατά τη μικρασιατική καταστροφή του 1922 βρήκε μαρτυρικό θάνατο αρνούμενος να εγκαταλείψει το ελληνορθόδοξο ποίμνιό του, φιλοτέχνησε ο συγχωριανός μας γλύπτης κ. Χρήστος Μαουσίδης.

Μαζί με τον δεσπότη, της άλλοτε αποκαλούμενης γκιαούρ Ιζμίρ/άπιστης Σμύρνης -λόγω της πλειοψηφίας των Ρωμιών κατοίκων της- σφαγιάστηκαν και 50 συγχωριανοί μας από το Υδατοπέδιον/Σουλούτζοβα της Καππαδοκίας.

Μετά το πέρας της τελετής των εγκαινίων και την επιμνημόσυνη δέηση για τους σφαγιασθέντες από τους τσέτες συγχωριανούς μας -που δεν γνώρισαν ποτέ τη νέα πατρίδα- θα προσφερθεί από τις γυναίκες-μέλη του Συλλόγου καφές και γλυκίσματα στο ανακαινισμένο λιθόκτιστο Διδακτήριο των Βουναίνων, που ανεγέρθη το 1929 από την Επιτροπή Αποκατάστασης Προσφύγων.


Διαβάστε Περισσότερα »

Λιαντίνης: Ζούμε σε βάρος των μελλοντικών γενεών

"Αυτό είναι πολύ οδυνηρό που θα σας πω.
Θα 'ρθει μια εποχή που κάποιες γενεές θα πληρώσουν ακριβά αυτά τα οφέλη που έχουμε και αντλούμε εμείς σήμερα με βάση πια όλη αυτήν την κοσμοθεωρία όπως διαμορφώθηκε μέσα από τον ευρωπαϊκό πολιτισμό.
Μιλώ, δηλαδή, για ένα αδιέξοδο, γιατί όταν μιλάμε, λέει "Πέθανε ο Θεός", ο Νίτσε εννοεί ότι ο πολιτισμός πολλαπλώς οδηγείται σε αδιέξοδο.
Τι θα πει αυτό;
Σταματάμε εκεί;
Τι θα γίνει μετά;
Έρχεται μια καταστροφή!
Κοσμογονική, αγαπητοί μου φίλοι!
Και αλίμονο σ' εκείνες τις 2,5 γενιές, που θα ζήσουν αυτή τη στιγμή!
Είναι η ανεργία η φοβερή.
Είδατε εχθές, για την κόρη ενός υπουργού μιλούσε ολόκληρη η Ελλάδα, για μία θέση εργασίας, αγαπητοί μου.
Ξέρετε τι μας περιμένει;
Τι περιμένει τα παιδιά μας;
Με την ανεργία;
Με την έννοια αυτή, εάν ζούμε εμείς σήμερα και έχουμε αγαθά και απολαβές και χίλια δύο άλλα πράγματα, λέμε ότι ζούμε εις βάρος των μελλοντικών γενεών, τις χρεώνουμε, δηλαδή, τις μελλοντικές γενιές."



Απόσπασμα από ομιλία του Λιαντίνη με θέμα "Πέθανε ο Θεός"


Διαβάστε Περισσότερα »

ΠΡΟΣΟΧΗ: Βγάζουμε από το ρεύμα τελείως τον αποκωδικοποιητή, ειδικά την νύχτα που κοιμόμαστε!

Όλα αυτά τα κανάλια δεν είναι συνδρομητικά, είναι ελεύθερα...
Μπορούμε λοιπόν να τα λαμβάνουμε κατευθείαν από δορυφόρο με αλλαγή κεραίας.
Μόνο που σε αυτή την περίπτωση δεν θα έπρεπε να πάρουμε αποκωδικοποιητή, αλλά μία δορυφορική κεραία.
Το κόστος είναι σχεδόν το ίδιο για μας και δεν θα χρειαζόταν η DIGEA να ξοδέψει τόσα εκατομμύρια για τις τοποθετήσεις των νέων κεραιών.
Η διαφορά του ψηφιακού σήματος από το αναλογικό, ενώ οπτικά δείχνει να είναι μεγάλη, η τεχνική υποστήριξη που χρειάζεται για να μεταδοθεί αυτό, είναι ασήμαντη.
Το σήμα μεταδίδεται από τα ίδια σημεία μετάδοσης που υπήρχαν, στα οποία χρειάστηκε να τοποθετηθεί μόνο μια νέα κεραία. Αυτή η κεραία μεταδίδει κωδικοποιημένο, το ελεύθερο ψηφιακό σήμα που λαμβάνει από τους δορυφόρους.
Αυτό έγινε, για να μπορέσουμε να πάρουμε το ψηφιακό σήμα, με τις ήδη υπάρχουσες τηλεοπτικές κεραίες μας, για να μην χρειαστεί να βάλουμε δορυφορικό "πιάτο".

Και τώρα το μεγάλο ερώτημα.
Γιατί η DIGEA, αφού τα κανάλια δεν είναι συνδρομητικά αλλά είναι ελεύθερα, παίρνει το ελεύθερο σήμα και το εκπέμπει κωδικοποιημένο;
Η απάντηση είναι: για να γίνει υποχρεωτική η χρήση αποκωδικοποιητή.

Όλο αυτό το έργο της DIGEA φαίνεται εξαιρετικά ηλίθιο, διότι ξόδεψε εκατομμύρια για να τοποθετήσει κεραίες που κωδικοποιούν το σήμα χωρίς να πληρώνεται συνδρομές ή ποσοστά από τους αποκωδικοποιητές.
Όπως καταλαβαίνετε δεν θέλει πολύ "κλι-κλικ".
Ή θα αλλάζαμε κεραία χωρίς κόστος για την DIGEA ή θα παίρναμε υποχρεωτικά αποκωδικοποιητή, αφού η "έξυπνη" DIGEA χάλασε τόσα εκατομμύρια για να κωδικοποιήσει το σήμα.
Αυτό όμως το έκανε για να εγκαταστήσουμε ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ αποκωδικοποιητή.
Όποιος νομίζει ότι αυτό έγινε για τα 30 ή 40 ευρώ είναι πολύ αφελής. Άλλωστε στην Αγγλία όταν έγινε αυτό, επειδή οι Άγγλοι δεν πήγαν να τους αγοράσουν, τους έδωσαν δωρεάν.
Το ίδιο θα γινόταν και δω αν δεν τους παίρναμε.
Θα τους χάριζαν.
Όλα έγιναν λοιπόν ΓΙΑ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ ΤΟΝ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΤΗ. Που εκτός από την αποκωδικοποίηση του σήματος, που θα μπορούσε να γίνει με ένα απλό τσιπάκι, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΥΣΚΕΥΗ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΗΣ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑΣ εξαιρετικά χαμηλών συχνοτήτων.
Παλιότερα υπήρχαν κάποιες ηλεκτρικές συσκευές που εξέπεμπαν συχνότητες υπέρηχων για να διώχνουν κατσαρίδες και ποντίκια από τα σπίτια. Αυτές αποδείχθηκε ότι είχαν βλαβερές συνέπειες και στους ανθρώπους κι ας μην τις άκουγαν.
Μια τέτοια συσκευή φαίνεται να είναι από ιδιωτικές μετρήσεις, ο φερόμενος ως "αποκωδικοποιητής" και αυτό αποδεικνύεται εύκολα με μία ηλεκτρονική και ραδιοσυχνομετρική μέτρηση των συχνοτήτων που εκπέμπει. Και μπορεί να γίνει αυτό από ειδική ομάδα τεχνητών του πολυτεχνείου για να αποκτήσει εγκυρότητα.
Πρέπει να ενεργοποιηθούν άμεσα, οι θεσμικοί και επιστημονικοί φορείς της χώρας, για ενημέρωση και προστασία των Ελλήνων.

Η ΠΑΓΙΔΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΤΗΣ.
Σημείωση.
Οι εξαιρετικά χαμηλές συχνότητες είναι εξαιρετικά επικίνδυνες για τον άνθρωπο.
Δεν θέλω να πω περισσότερα, θέλω όμως να δώσω μια συμβουλή προς όλους.
ΒΓΑΖΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΡΕΥΜΑ τελείως τον αποκωδικοποιητή ή την τηλεόραση που τον έχει ενσωματωμένο, όταν δεν βλέπετε τηλεόραση και ΕΙΔΙΚΑ ΤΗ ΝΥΧΤΑ ΠΟΥ ΚΟΙΜΑΣΤΕ.

Χωρίς να χάσετε τίποτα, θα έχετε να κερδίσετε πολλά.

Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Κατάθεση ψυχής...

Η σημερινή ημέρα, ημέρα που επίσημα ανοίγουν τα σχολεία με τον καθιερωμένο αγιασμό, δεν είναι καθόλου εύκολη πλέον για ανθρώπους σαν και μένα, που πέρασαν τη ζωή τους μέσα σε σχολικές τάξεις και σε γραφεία καθηγητών και τώρα πια δεν είναι εκεί!
Οσο με αφορά, γνωρίζω πια ότι κάθε χρόνο και για όσα χρόνια μου μέλλει να ζήσω, τέτοια μέρα θα ψάχνω να βρω ένα μεγάλο και ωραίο κομμάτι του εαυτού μου, που πριν από ένα χρόνο εγκατέλειψα σε κάποιο σχολείο.
΄Οταν έφυγα είχα κάνει μια βαριά δήλωση, ότι δεν γυρίζω ποτέ πίσω σε κάτι που αφήνω!
Τώρα ξέρω ότι αυτό που δεν γυρίζει πίσω είμαι εγώ, μόνο ως φυσική παρουσία.
Γιατί όσο κι αν προσπαθήσω να κρύψω τον γλυκό ή πικρό πόνο που μου προκαλούν σήμερα οι φωνές των μαθητών που φτάνουν στο μπαλκόνι μου από όλες τις σχολικές αυλές, που είναι απλωμένες στην πόλη, δεν θα τα καταφέρω!
Τώρα ξέρω ότι κάθε χρόνο, τέτοια μέρα η δεξαμενή της μνήμης θα ξεχειλίζει και θα απελευθερώνει όλες εκείνες τις φυλακισμένες στους περίπλοκους διαδρόμους της αναμνήσεις μου από τη σχολική ζωή!
Δεν είναι δυνατόν να τις καταγράψω όλες (πολύ περίεργος ο μηχανισμός των συνειρμών) όπως και δεν είναι δυνατόν να αφήσω απ' έξω το πέτρινο σχολείο του χωριού μου με τη μεγάλη αυλή, τις αίθουσες με τα ξύλινα θρανία, τον πρώτο δάσκαλο και τη βέργα που με τόση φροντίδα σκαλίζαμε, για να τη δοκιμάσει την άλλη μέρα στις παλάμες μας.
Δεν ξεχνώ το σκληρό αγώνα του συλλαβισμού Λ+ο=Λο---λ+α = λα..όλο μαζί = Λόλα, το δυνατό χαστούκι στο φου-φου η φωτιά, το στρογγυλό μηδέν στο τετράδιο ορθογραφίας της αδερφής μου στον «Υπερήφανο κόκορα» και τον πάταγο που προκάλεσαν στη γειτονιά οι φωνές της!
Δεν ξεχνώ τη «σημάδα» που έσκιζε την τσέπη της ποδιάς μέσα στην οποία την έκρυβα για να την χρησιμοποιήσω στο διάλειμμα σε ένα καλό παιχνίδι κουτσού!
Δεν ξεχνώ τη Γεωγραφία της Πεμπτης (πόσο άσχετη υπήρξα σ'αυτό το μάθημα και πόσο μου λείπει ακόμα ο προσανατολισμός!!) τους χαμηλούς βαθμούς στα διαγωνίσματα μαθηματικών στο Γυμνάσιο (πόσο με πλήγωναν) τους καθηγητές μου και μια ωραιοτάτη φιλόλογο, συγχωριανή μου, που με μάγεψε και διευκόλυνε όσο κανείς άλλος την επαγγελματική μου επιλογή!
Τώρα σκέφτομαι πόσο πολύ πρέπει να την απογοήτευα την ώρα που διάβαζε τις φτωχές μου εκθέσεις (πάντα εκτός θέματος) που τις έγραφα λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι για έξω, γιατί δεν μπορούσα να φτιάξω τον πρόλογο!
Και μέσα σ' όλα αυτά, να και τ'αγόρια με τα δειλά, κρυφά και αθώα πειράγματα στο πρώτο ξύπνημα της εφηβείας!
Κατά ενα περίεργο τρόπο, καμιά μνήμη δεν μπορώ να ανασύρω αυτή τη στιγμή από τα πανεπιστημιακά μου χρόνια, ίσως γιατί αυτά αποτελούν μια άλλη ξεχωριστή ιστορία!
Έτσι με ένα τεράστιο άλμα φτάνω στο πρώτο οδυνηρό βάπτισμα του πυρός ως εκπαιδευτικός πλέον μέσα σε μια τεράστια σχολική τάξη στο Πειραιά, με αντικείμενο διδασκαλίας την Έκθεση σε μεταλυκειακούς μαθητές.
Δεν ξεχνώ την ψυχική ταλαιπώρια και τον αγώνα της καθιέρωσης στον εκπαιδευτικό χώρο στενά δεμένο με τον αγώνα για την επιβίωση!...Και στη συνέχεια μια μεγάλη διαδρομή και θητεία σε πολλά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας που μου χάρισε την εμπειρία και τη συγκίνηση, συμπυκνωμένη πλέον στον τελευταίο μου σταθμό, στο τέταρτο Γυμνάσιο Καρδίτσας!
Σ'αυτό άφησα φεύγοντας την ψυχή μου, και πήρα μαζί μου όλα εκείνα τα μάτια των μαθητών μου που καρφωμένα πάνω μου έδειχναν ότι με αγαπούν, με κρίνουν, με αμφισβητούν, με παιδεύουν.
Σ'αυτό άφησα την ψυχή μου και πήρα μαζί μου τις μορφές των συναδέλφων μου που τόσο αγάπησα και άφησα στον καθένα να έχει τη δική του ξεχωριστή διαδρομή στην ζωή μου!
Τώρα, δεν μου μένει τίποτε άλλο παρά να ευχηθώ σε όλους εσάς που συνεχίζετε να υπάρχετε μεσα στα σχολεία και με οποιονδήποτε τρόπο...
Να έχετε μια καλή σχολική χρονιά!!!

Ελένη Πάντου
εκπαιδευτικός



Διαβάστε Περισσότερα »

ΟΑΕΔ: Αρχίζουν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού

Αρχίζει την Παρασκευή στις 10.00 η υποβολή αιτήσεων δικαιούχων και παρόχων τουριστικών καταλυμάτων για τη συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα Επιδότησης Διακοπών Εργαζομένων, Ανέργων και των Οικογενειών αυτών με Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2015 - 2016.

Το Πρόγραμμα αφορά στην επιδότηση διακοπών διάρκειας από μία έως πέντε διανυκτερεύσεις που μπορούν να πραγματοποιηθούν από την 15.10.2015 έως την 30.09.2016 σε τουριστικά καταλύματα του Μητρώου Παρόχων του ΟΑΕΔ.

Η υποβολή αιτήσεων γίνεται από πιστοποιημένους χρήστες, αποκλειστικά μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Διαδικτυακής Πύλης του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr).

Όσοι χρήστες δεν έχουν ήδη πιστοποιηθεί για την πρόσβασή τους στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, οφείλουν να προσέλθουν εγκαίρως στις Υπηρεσίες (ΚΠΑ2) του ΟΑΕΔ που ανήκουν για την έκδοση κωδικών πρόσβασης.

Δεν απαιτείται η προσέλευση στις Υπηρεσίες για όσους είναι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα του Οργανισμού από το έτος 2012 και εξής και παράλληλα διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης για το TAXISnet, καθώς με την εισαγωγή στο σύστημα των κωδικών αυτών, μπορούν να πιστοποιηθούν αυτόματα και ως χρήστες του ΟΑΕΔ.

Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
Δικαιούχοι του προγράμματος είναι εργαζόμενοι/ες και άνεργοι/ες, οι οποίοι/ες το έτος 2014:
Είχαν 50 ημέρες εργασίας στην ασφάλιση του ΙΚΑ ΕΤΑΜ ή έλαβαν από τον ΟΑΕΔ 50 ημέρες ειδικής άδειας προστασίας μητρότητας ή έλαβαν επιδότηση ανεργίας τουλάχιστον 2 μηνών (50 ημερήσια επιδόματα) ή συγκεντρώνουν 50 ημέρες αθροιστικά από τα παραπάνω (ημέρες εργασίας, ειδικής άδειας προστασίας μητρότητας και επιδότησης ανεργίας), καθώς και εγγεγραμμένοι άνεργοι/ες στο Ειδικό Μητρώο Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ κατά την ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων.
Το σύστημα επιλογής των δικαιούχων βασίζεται στη μοριοδότηση συγκεκριμένων κριτηρίων με αντικειμενικό και διαφανή τρόπο με τη χρήση μηχανογραφικού λογισμικού του ΟΑΕΔ.

Η επιδότηση θα γίνει με τη χορήγηση Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού, η οποία έχει τη μορφή ενός μοναδικού ηλεκτρονικού κωδικού αριθμού.

Ο συνολικός αριθμός των δικαιούχων και ωφελουμένων του προγράμματος είναι 150.000 άτομα.
Ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα 10.000.000 ευρώ.

Πάροχοι του προγράμματος είναι τουριστικά καταλύματα, όπως αυτά περιγράφονται στη Δημόσια Πρόσκληση, που διαθέτουν σε ισχύ κατά την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης και καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας τους καθώς και όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοσή του.

Οι ηλεκτρονικές αιτήσεις υποβάλλονται από όλους τους ενδιαφερόμενους, δικαιούχους και παρόχους, μέχρι την 24.09.2015 και ώρα 23:59.

Σε όσες περιπτώσεις απαιτούνται δικαιολογητικά, αυτά επισυνάπτονται στις ηλεκτρονικές αιτήσεις. Συνεπώς, δεν υπάρχει υποχρέωση προσέλευσης στις Υπηρεσίες για την προσκόμιση δικαιολογητικών.

Αν κάποιοι δικαιούχοι αδυνατούν να επισυνάψουν τα δικαιολογητικά στην αίτησή τους, όταν αυτά απαιτούνται, μπορούν να προσέλθουν στις Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ για την προσκόμισή τους μέχρι την επομένη της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των αιτήσεων, δηλαδή έως την 25.09.2015, και ώρα 15:00. Η δυνατότητα αυτή δεν ισχύει για τους παρόχους.


Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις του Προγράμματος οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αντλήσουν από τον διαδικτυακό τόπο του Ο.Α.Ε.Δ. www.oaed.gr.


Εκτύπωσε αυτή την ανάρτηση.
Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

Δείτε πόσα χρωστάτε στην εφορία με ένα κλικ

Δείτε πόσα χρωστάτε στην εφορία με ένα κλικ στην διαδικτυακή πλατφόρμα των ΓΓΔΕ – ΓΓΠΣ
Μια διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία κάθε φορολογούμενος θα μπορεί να ενημερώνεται για το σύνολο των οφειλών του στο δημόσιο, με οργανωμένο τρόπο και έχοντας πλήρη επισκόπηση των χρωστούμενων, δημιούργησαν από κοινού η Γενική Γραμματεία Εσόδων σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.

Ειδικότερα, στην συγκεκριμένη σελίδα μπορούμε να πληροφορηθούμε για τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, εισφορές, τέλη επιτηδεύματος, φόρο εισοδήματος, τέλη κυκλοφορίας, και ότι άλλο μένει προς εξόφληση.

Δείτε την σχετική εφαρμογή πατώντας στον σύνδεσμο
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

Η Συναυλία της Μουσικής Ομάδας ΧΡΟΕΣ στο Κάστρο Φαναρίου

Κείμενο που δημοσιεύτηκε στον «Πρωινό Τύπο»της Καρδίτσας

«Ολόγιομη καταλάμπει τη γη»
Η συναυλία της μουσικήςομάδας "ΧΡΟΕΣ" στο κάστρο Φαναρίου.
Κείμενο της Ελένης Πάντου στον τοπικό τύπο.
9 Σεπτεμβρίου 2015

"‘αστερες, εν αμφί κάλαν σελάναν αψ
αποκρύπτοισι φάεννον είδος όπποτα
πλήθοισα μάλιστα λάμπηι γαν----αργυρία."
Σαπφώ

Μετάφραση Οδυσσέα Ελύτη
"Όσ άστρα γύρω βρίσκονται
στην έκπαγλη σελήνη
το φωτεινό τους πρόσωπο
κρύβουν κάθε φορά που εκείνη
ολόγιομη καταλάμπει τη γη
ανεβαίνοντας—ασημοκαπνισμένη."

Ένας στίχος από αυτό το υπέροχο ποιητικό σπάραγμα της αρχαίας λυρικής ποιήτριας, Σαπφούς και μια κατάφωτη εικόνα του μεσαιωνικού κάστρου-έμβλημα και κόσμημα του Φαναρίου ήταν τα δύο κυρίαρχα στοιχεία στο έντυπο με το οποίο η μουσική ομάδα ΧΡΟΕΣ γνωστοποιούσε τη μουσική εκδήλωση, που πραγματοποίησε στις 29 Αυγούστου στο Φανάρι, κάτω από τα τείχη του κάστρου, προς τιμήν της πανσέληνου!
Και αυτό ήταν μόνο ένα ποιητικότατο προοίμιο, που προοικονομούσε μια βραδιά μαγική τόσο για τους ανθρώπους που βρέθηκαν εκεί, για να την απολαύσουν, όσο και γι αυτόν τον ξεχωριστό τόπο που μέρα με τη μέρα γίνεται όλο και πιο έρημος.
Και ήταν, πράγματι, μια αποκάλυψη για όλους εκείνους που μπορούν ακόμη να ονειρεύονται, που μπορούν να γοητεύονται από την ομορφιά και τη λάμψη του φεγγαριού, για όλους εκείνους που αναζητούν ένα καταφύγιο στην τέχνη αφήνοντας πίσω την καταθλιπτική, ξηρή και εφιαλτική πολλές φορές πραγματικότητα της ζωής, για όλους εκείνους που επίμονα αναζητούν μια συνάντηση με την παιδική τους αθωότητα.
Ήταν ένα υπέροχο μουσικό ταξίδι που ξεκίνησε με αφετηρία έναν σπάνιο θησαυρό που αναδύθηκε από τα βάθη των αιώνων και από τα σπλάχνα της ελληνικής αρχαίας γης. Μελοποιημένοι αντήχησαν οι στίχοι της Σαπφούς «όσα άστρα γύρω βρίσκονται» ως μοναδικός ύμνος στο απόλυτο γεγονός της βραδιάς, την πανσέληνο!
Η απρόσμενη συνάντηση με το παρελθόν, η μαγεία της νύχτας, η λάμψη του φεγγαριού, ο επιβλητικός χώρος του φρουρίου, ένα πιάνο, ένα βιολί , μια κιθάρα και μια υπέροχη φωνή προκάλεσαν ρίγη συγκίνησης ανάλογης με εκείνη που προκαλεί μια ύψιστη ηθική πράξη.
Και μετά, μουσική διαδρομή ταυτισμένη με το οδοιπορικό των προσωπικών και συλλογικών μας αναμνήσεων που, συμπυκνώνοντας το τοπίο της ζωής μας, σηματοδότησε την έναρξη του πάθους, της ψυχικής έντασης, της αναζήτησης του υψηλού, του ωραίου και του αληθινού.
Και στάσεις σε ιστορικούς σταθμούς και συνάντηση με πρόσωπα, που με τους στίχους και τη μουσική τους σημάδεψαν την ελληνική ψυχή και που, ξεφεύγοντας από τα σύνορα της μικρής μας χώρας, άγγιξαν τις πιο ευαίσθητες χορδές όλων εκείνων των λαών που ξέρουν να αφουγκράζονται την κραυγή, την αγωνία, την αγάπη, την ελπίδα.
Ρίτσος, Θεοδωράκης, Χατζιδάκις και άλλες σπουδαίες μορφές, που χάρισαν τη δημιουργική πνοή τους στον πολιτισμό μας ακούστηκαν εκείνο το βράδυ. Τραγούδια για το φεγγάρι, για τον έρωτα, τους ανεκπλήρωτους πόθους, ακόμη τραγούδια σοφά επιλεγμένα από το ξένο ρεπερτόριο, τραγούδια που ακούσαμε πολλές φορές, ερμηνεύτηκαν με μοναδικό τρόπο και απέκτησαν μια εντελώς ξεχωριστή υπόσταση, εναρμονισμένη με την ιδιαιτερότητα του χώρου και την ψυχική μας διάθεση.
Και το «μέρα μαγιού» - εμβόλιμος τιμητικός θρήνος για τον Δημήτρη Σανίδα, που τόσο απροσδόκητα μας πίκρανε, δεν ακούστηκε παράταιρα, αλλά η μαγεία του στίχου και της μουσικής ανέσυρε από την ψυχή μας όλη εκείνη την κρυφή δύναμη που είναι ικανή να παρηγορεί.
Γιατί, στ’ αλήθεια, η μουσική έχει τη δύναμη να μας ταξιδεύει, να μας παρασύρει, να μας αλλάζει, να μας ενώνει, να μας λυτρώνει!
Προσωπικά, ευχαριστώ από καρδιάς την μουσική ομάδα ΧΡΟΕΣ για την ουσιαστική, όμορφη και αισθαντική τους παρουσία στο χωριό μου! Ιδιαίτερα, θέλω να ευχαριστήσω τον αγαπητό, παλιό συνάδελφό μου, Γιάννη Μπάτρα, που όχι μόνο τώρα αλλά και αμέτρητες φορές στο παρελθόν μας έχει ταξιδέψει με τη μουσική του.

Σημειώσεις: 1.
Την μουσική ομάδα ΧΡΟΕΣ αποτελούν οι:
Αναστασία Μαρκαντώνη: τραγούδι
Χρήστος Διαμαντής: κιθάρα, μαντολίνο
Χριστίνα Γρηγορίου: βιολί
Γιάννης Μπάτρας: πιάνο και ενορχηστρώσεις

2.Την διοργάνωση της εκδήλωσης ανέλαβε ο Δήμος Μουζακίου μαζί με την Εφορία Αρχαιοτήτων Καρδίτσας.

Ελένη Πάντου




Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2015

Τα 8 ψέμματα των μανάδων μας

Σίγουρα η αγάπη που νιώθει μία μάνα για το παιδί της, δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο είδος αγάπης...
Παρά τις όποιες δυσκολίες και τα εμπόδια, οι μανάδες πάντα καταφέρνουν να βάλουν πρώτα τα παιδιά τους, ακόμη και αν οι ίδιες καταλήξουν τελευταίες.

Στην ιστορία που ακολουθεί μια μητέρα έπρεπε να πει αρκετά ψέματα στο γιο της για να τον μεγαλώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και τώρα που αποκαλύφθηκε η αλήθεια, η ιστορία της έγινε παγκοσμίως γνωστή.
Έχετε κάνει ποτέ κάτι παρόμοιο για τα παιδιά σας ή θα το κάνατε αν χρειαζόταν;
Αν πιστεύετε ότι οι μητέρες αξίζουν μόνο σεβασμό και θαυμασμό, διαβάστε την παρακάτω ιστορία και θα αλλάξετε γνώμη...

Η ιστορία ξεκίνησε όταν ήμουν παιδί.
Η οικογένειά μου ήταν πολύ φτωχή και ποτέ δεν είχαμε αρκετό φαγητό. Η μητέρα μου πάντα μου έδινε το δικό της πιάτο κι έλεγε «Φάε αυτό το ρύζι γιε μου εγώ δεν πεινάω».
Αυτό ήταν το πρώτο ψέμα της μητέρας μου...

Καθώς μεγάλωνα, η μητέρα μου περνούσε τον ελεύθερο χρόνο της, ψαρεύοντας σε ένα ποτάμι.
Έτσι από τα ψάρια που έπιανε, θα μπορούσε να μου προσφέρει ένα καλύτερο φαγητό για την ανάπτυξή μου. Καθώς έτρωγα, κάθονταν δίπλα μου και έτρωγε και αυτή ότι κρέας έμενε στα κόκαλα. Όταν της πρόσφερα από το φαγητό μου, έλεγε «Φάε το φαγητό σου γιε μου, δεν μου αρέσουν εμένα τα ψάρια».
Αυτό ήταν το δεύτερο ψέμα…

Αργότερα για να μπορέσω να σπουδάσω, έψαξε και βρήκε μία δεύτερη δουλειά. Ανακύκλωνε παλιά κουτιά από χαρτόνι και αυτό της έδινε κάποια επιπλέον χρήματα για να καλύψουμε τις ανάγκες μας. Ένα χειμωνιάτικο βράδυ ξύπνησα και την βρήκα με ένα μικρό κερί να δουλεύει ακόμη. Της είπα να έρθει για ύπνο, αλλά μου απάντησε πως δεν είναι κουρασμένη.
Αυτό ήταν το τρίτο της ψέμα…

Όταν έφτασαν οι τελικές εξετάσεις ζήτησε άδεια από τη δουλειά της για να με συνοδεύσει. με περίμενε μέσα στη ζέστη για ώρες και όταν τελείωσα ήρθε κοντά μου και μου έφερε ένα μπουκάλι με κρύο νερό. Την είδα κουρασμένη και εξαντλημένη και της είπα να το πιει εκείνη. Η απάντησή της ήταν «Δεν διψάω γιε μου, πιες το εσύ να δροσιστείς».
Αυτό ήταν το τέταρτο ψέμα της μάνας μου…

Μετά το θάνατο του πατέρα μου, η μητέρα μου έπρεπε να βρει τρόπο να καλύψει τις ανάγκες μας. Η κατάσταση της οικογένειάς μας χειροτέρευε και δυστυχώς όλα τα βάρη περνούσαν από πάνω της. Κάποιοι γείτονες της έλεγαν ότι πρέπει να παντρευτεί ξανά και να φτιάξει τη ζωή της από την αρχή. Αυτή όμως έλεγε «Δεν είμαι εγώ για τέτοια, είμαι μεγάλη γυναίκα με παιδί και δεν χρειάζομαι την αγάπη κανενός».
Αυτό ήταν το πέμπτο ψέμα της…

Αφού τελείωσα τις σπουδές μου και έπιασα δουλειά, ήταν ώρα για τη μητέρα μου να ξεκουραστεί, αλλά δεν ήθελε. Πήγαινε κάθε μέρα στη λαϊκή αγορά και πουλούσε κάποια λαχανικά για να καλύπτει τις δικές της ανάγκες. Εγώ δούλευα μακρυά και κάθε μήνα με το που έπαιρνα το μισθό μου, της ετοίμαζα ένα δέμα με τρόφιμα και διάφορα καλούδια, της έβαζα και ένα φάκελο με λεφτά και της τα έστελνα. Αυτή όμως τις περισσότερες φορές, κρατούσε τα πάντα εκτός από τα λεφτά. Με την πρώτη ευκαιρία μου τα έστελνε πίσω και μου έγραφε «Αγόρι μου δεν χρειάζομαι χρήματα, δόξα τον Θεό έχω αρκετά για να ζήσω. Κράτησε τα εσύ που είσαι νέος και έχεις ανάγκες».
Αυτό ήταν το έκτο της ψέμα…

Μετά από 3 χρόνια δουλειάς και μεταπτυχιακών σπουδών, μία μεγάλη εταιρεία εμφανίστηκε στο δρόμο μου, η οποία με προσέλαβε με πολύ καλό μισθό και μου χρηματοδότησε το διδακτορικό που πάντα ονειρευόμουν. Τότε γύρισα και είπα στη μητέρα μου ότι η τύχη μας χαμογέλασε. Της ζήτησα να έρθει μαζί μου, να σταματήσει να δουλεύει και επιτέλους να απολαύσει και αυτή κάποιες στιγμές από τη ζωή της. Εκείνη όμως μου είπε, «Άσε με γιε μου στον τόπο μου, εγώ ¨είμαι μια χαρά, κοίτα να κάνεις εσύ τη ζωή σου καλύτερη και μην κοιτάς εμένα.»
Αυτό ήταν το έβδομο ψέμα που μου είπε…

Στα γεράματά της απέκτησε καρκίνο στο στομάχι.
Σε εμένα όμως δεν είπε τίποτα. Μία μέρα όμως αποφάσισα να πάω την δω χωρίς να την προειδοποιήσω. Όταν μπήκα στο σπίτι αμέσως κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά. Γερασμένη και εξασθενημένη καθόταν στο κρεβάτι, προσπαθούσε να γελάσει αλλά φαινόταν ότι έκανε υπερπροσπάθεια. Καθώς με κοιτούσε, με έπιασαν τα κλάματα, δεν άντεξα...

Τότε γύρισε και μου είπε «Γιε μου μην κλαις και μην στεναχωριέσαι, εγώ είμαι μια χαρά» και μου κράτησε το χέρι.
Αυτό ήταν το όγδοο ψέμα της κι εκείνη τη στιγμή έκλεισε τα μάτια της για πάντα.
Διαβάστε Περισσότερα »