Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2016

17 Νοεμβρίου 1974

17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1974
Η τύχη τ΄όφερε τότε να βρίσκομαι στην Αθήνα.
Είχα εισαχθεί στη Σχολή Δημόσιας Διοίκησις κατόπιν εξετάσεων και καθημερινά περνούσα μπροστά από το Πολυτεχνείο για να πηγαίνω στην Σχολή. Και για ενημέρωση των νέων δημόσιων υπαλλήλων, η Σχολή ήταν διετούς διάρκειας και είναι ακόμη, όλα πληρωμένα από το Κράτος και ο μισθός μισθός. Και το κυριότερο αποφοιτούσες με πολλές γνώσεις και στους πρώτους έδιναν και υποτροφία για την Αγγλία για περαιτέρω εξειδίκευση, υποτροφία την οποία επέτυχα αλλά δεν έκανα χρήση για καθαρά οικογενειακούς λόγους.
Αλλά επί του θέματος:
Η κατάληψη άρχισε την 15ην ημέρα Τετάρτη και η εξέγερση έγινε την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου. Στην εξουσία βρίσκονταν ο Γεώργιος Παπαδόπουλος, πρόεδρος της "Δημοκρατίας" δικτατορικό δικαίω και διορισμένος Πρωθυπουργός ο Σπύρος Μαρκεζίνης. Κουμάντο όπως απεδείχθη έκανε ο αόρατος αρχηγός της ΕΣΑ, Ιωαννίδης.
Τα πράγματα εξελίχθηκαν ομαλά μέχρι την Παρασκευή το βράδυ και μάλιστα κάθε μέρα το Πολυτεχνείο γέμιζε με περισσότερους φοιτητές κυρίως, ώστε την Παρασκευή καρφίτσα να έριχνες δεν θα έπεφτε κάτω. Ο κόσμος ευαισθητοποιημένος στο έπακρον τροφοδοτούσε τους φοιτητές με τρόφιμα και άλλα χρειώδη. Μάλιστα επί της οδού Στουρνάρη, παρακείμενης οδού του πολυτεχνείου, ήταν το σπίτι της αειμνήστου Σωτηρίας Βέμπο, το οποίο ήταν συνέχεια ανοικτό για τους φοιτητές 24 ώρες το 24ωρο όπως απεδείχθη εκ των υστέρων, είχε τότε η μακαρίτισσα η Βέμπο ένα είδος ασυλίας και το καθεστώς από φόβο για τις λαϊκές αντιδράσεις δεν την ενοχλούσε.
Η έφοδος στο Πολυτεχνείο έγινε την Παρασκευή το βράδυ.
Εγώ έμενα στην Κυψέλη και κατά το βραδάκι βγήκαμε για φαγητό προς την Αχαρνών με τον συγκάτοικό μου αείμνηστο Γεώργιο Σιάκκα, δασολόγο από την Βερδικούσα Ελασσόνας, και ακούγαμε τον θόρυβο των τανκς και σποραδικούς πυροβολισμούς και τον κόσμο να τρέχει αλλόφρων.
Την άλλη ημέρα, Σάββατο 18 Νοεμβρίου, ξεκινήσαμε για την Σχολή και περάσαμε μπροστά από το Πολυτεχνείο, η εικόνα που αντικρίσαμε ήταν απελπιστική. Η κεντρική Λεωφόρος Αχαρνών έρημη και παντού χαλάσματα, η κεντρική πύλη του Πολυτεχνείου ισοπεδωμένη από τις ερπύστριες και στην πιο πέρα γωνία μια μεγάλη κηλίδα ως ένα τετραγωνικό μέτρο αποξηραμένου αίματος!
Με τα πολλά φθάσαμε στη Σχολή επί της Ευαγγελιστρίας απέναντι από την Μητρόπολη.
Κατά τις 10-11 πρωινής ώρας κηρύσσεται στρατιωτικός νόμος από τον Παπαδόπουλο και το κέντρο της Αθήνας κατακλύζεται από αστυνομικούς και νεολαίους να φωνάζουν στεντορία τη φωνή:
ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΊΑ.

Χάος, όλοι να τρέχουν και οι αστυνομικοί να ρίχνουν δακρυγόνα.
Προσωπικά δεινοπάθησα λόγω αλλεργίας και με πολλές δυσκολίες πήραμε τον ηλεκτρικό της Κηφισιάς και καταλήξαμε στην Λυκόβρυση, όπου έμενε ο μακαρίτης Θεόδωρος Ντάλλες, γεωπόνος από την Αρναία, (καλός φίλος) όπου ήταν και η οικογένειά μου ( η αείμνηστη σύζυγός μου και τα δύο μου παιδιά).
Μετά από 8 ημέρες γίνεται το αντιπραξικόπημα του Ιωαννίδη, συλλαμβάνεται ο Παπαδόπουλος και φυλακίζεται στο Λαγονήσι, Ο Μαρκεζίνης καθαιρείται (δεν πρόλαβε να σαραντίσει ως Πρωθυπουργός) και την πρωθυπουργία αναλαμβάνει ο Ανδρουτσόπουλος.
Αυτά τα ολίγα.
Το θέμα σιγά σιγά θα απασχολήσει την Ιστορία η οποία και θα το κρίνει και είμαι βέβαιος αυστηρά.

Κωνσταντίνος Γαλλής
        Γεωπόνος
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2016

Η Γεωργία Ντινοπούλου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Το Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκε στο ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ συναυλία όπου τέσσερα μέλη της Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων Τρικάλων (ΣΟΝ) συνέπραξαν επί σκηνής με την MOYSA (Συμφωνική Ορχήστρα Νέων  του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης)

Πρόκειται  για τους μουσικούς της ΣΟΝ, Γρηγορίου Παρασκευή (βιολί), Λιάκου Χριστίνα (βιολί), Ντινοπούλου Γεωργία (βιολί) και Ριζά-Πιντζόπουλο Πάρι (βιολί)

Μια εξ αυτών είναι από την Ιτέα.
Πρόκειται για την Ντινοπούλου Γεωργία (βιολί) μαθήτρια του Λυκείου Ιτέας.

Η συναυλία είχε επετειακό χαρακτήρα και διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Φίλων της Μουσικής Θεσσαλονίκης (ΣΦΜΘ).Παρών ήταν και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος.


Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016

Ντίνα Μακρή: Ενα κορίτσι της Ιτέας που κάνει θαύματα...

Για να πετύχεις στον αστραφτερό κόσμο των χρωμάτων, της έμπνευσης, της δημιουργίας και της τέχνης, πρέπει να ξεκινήσεις με σπουδές αφού η εξειδίκευση των γνώσεων που σου προσφέρει αποτελεί πρωτοπορία για τα Ελληνικά δεδομένα!
Το μακιγιάζ (make-up artist) είναι γνωστό από τους αρχαίους χρόνους.
Σήμερα, η τέχνη του μακιγιάζ έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις και πολλές εφαρμογές. Μπορεί να ξεκινήσει από ένα απλό μακιγιάζ ομορφιάς και να φτάσει ως μια τέλεια αλλαγή προσώπου.
Έχει το χαρακτήρα δημιουργίας και φαντασίας, που αγγίζει τα όρια των εικαστικών τεχνών.
Η τέχνη του μακιγιάζ βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη, με απεριόριστες δυνατότητες στο χώρο του θεάτρου, της μουσικής, του κινηματογράφου, της τηλεόρασης, της διαφήμισης, της μόδας και της φωτογραφίας.

Η δική μας (make-up artist) Ντίνα Μακρή είναι ένα τόσο γλυκό κορίτσι, που ζει στην Ιτέα και κάνει πραγματικά θαύματα!
Αγαπά πάρα πολύ τον χώρο της ομορφιάς και αισθητικής που δεν μπορεί να φανταστεί τον εαυτό της χωρίς να μακιγιάρει και να ομορφαίνει κοπέλες, και δη νύφες!
Μόλις μου έδειξε το book των φωτογραφιών της αναρωτήθηκα!

- Πότε τα έκανες όλα αυτά;;;

(Χαμογέλασε, και το πρόσωπό της έλαμψε από ικανοποίηση...)
Από μικρή μου άρεσε ότι είχε σχέση με τον γυναικείο καλλωπισμό.
Είχα λαχτάρα και ενδιαφέρον προς τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες της μόδας και ειδικά με το μακιγιάζ. Μεγαλώνοντας βρέθηκα στην Αθήνα όπου εκεί γνώρισα κάποιους ανθρώπους που με έφεραν κοντά στον λαμπερό κόσμο των φωτογραφίσεων της ομορφιάς.
Έτσι ήρθε και η γνωριμία με τον μετέπειτα δάσκαλό μου κύριο Φρέντυ Καλομπράτσο.
Συζήτησα μαζί του, και πήγα στη σχολή του για να δει αν πραγματικά είχα και το ταλέντο του μακιγιάζ, όπου τελικά με δέχτηκε και ξεκίνησα μαθήματα μαζί του.
Και ναι!!!...είχε αρχίσει δειλά-δειλά η υλοποίηση του ονείρου μου...
Ακολούθησαν στην πορεία συνεργασίες με πολλά περιοδικά μόδας, llife and style, video clip, διαφημιστικά, και φωτογραφίσεις με πολλούς γνωστούς καλλιτέχνες τραγουδιστές και ηθοποιούς.  

- Με ποιους καλλιτέχνες συνεργάστηκες θα ήθελες να μας πεις;

Πιο συγκεκριμένα έχω επιμεληθεί το μακιγιάζ σε φωτογραφίσεις οίκων μόδας και νυφικών.
Συνεργάστηκα με Κάτια Δανδουλάκη, Ελένη Βιτάλη, Φαίη Σκορδά, Μαρία Κορινθίου, Μίμη Πλέσσα, Νότη Σφακιανάκη, Γιάννη Πλούταρχο, Γιώργο Νταλάρα, Νένα Χρονοπούλου (στην οποία είμουν και προσωπική make-up artist στον γάμο της), Αγγελική Νικολούλη, Μαρία Μπακοδήμου, Μάρθα Καραγιάννη, Κώστα Βουτσά, Θέμη Αδαμαντίδη, Βίκη Χατζηβασιλείου, και άλλοι που δεν μου έρχονται τώρα στο μυαλό.

- Πρέπει να νιώθεις τυχερή που γνώρισες από κοντά και συνεγάστηκες με αυτά τα "μεγάλα" ονόματα

Νιώθω πολύ τυχερή όχι μόνο για την συνεργασία μου μαζί τους αλλά και που από τόσο νωρίς είχα την ευκαιρία να συνεργαστώ με μοντέλα και περιοδικά και να κάνω δουλειές που με αντιπροσωπεύουν.
Γνώρισα σημαντικούς ανθρώπους στο χώρο από τους οποίους αποκόμισα πολλά πράγματα και ιδέες. Κλήθηκα να αντεπεξέλθω σε πολλά concept κερδίζοντας πολλές εμπειρίες.
Με σταθερά βήματα και σκληρή δουλειά μπορεί να καταφέρεις τελικά πολλά.
Προσωπικά μου αρέσει που τα σημερινά κορίτσια περιποιούνται περισσότερο τον εαυτό τους και βάφονται καθημερινά. Άλλωστε,υπάρχουν τόσες πολλές τάσεις και υπέροχα μακιγιάζ (εγώ τις καταλαβαίνω!!).
Όμως, πρέπει να επιλέξουν αυτό που τις ταιριάζει και τις αναδεικνύει.
Σημαντικά λάθη για μένα είναι η λάθος επιλογή και εφαρμογή του make-up.
Ο σκοπός του make-up είναι να γίνεται ένα με το δέρμα, καλύπτοντας άψογα τις ατέλειες και χαρίζοντας ομοιόμορφο χρώμα. Να καταλήγουν σε εκείνη την απόχρωση που δεν ξεχωρίζει από το φυσικό τους χρώμα. Αλλά και ένα λάθος είναι η υπερβολή στο ρουζ και στην teracotta.

Θέλω επί ευκαιρίας μέσα από εδώ, την σελίδα του χωριού μας, να απευθυνθώ στις μέλλουσες νύφες και να αναφερθώ στο νυφικό μακιγιάζ που πρόκειται να κάνουν την ημέρα του γάμου τους.
Το νυφικό μακιγιάζ έχει ιδιαίτερη σημασία.
Τεχνικά εξυπηρετεί ώστε να φαίνεται η νύφη άψογη στις φωτογραφίες και το βίντεο.
Μην ξεχνάτε πως οι φωτογραφίες θα αποτελούν την ανάμνηση της πιο όμορφης ημέρας τη ζωής σας. Σημαντικό επίσης είναι το μακιγιάζ να έχει διάρκεια, διότι είναι μια απαιτητική ημέρα και η νύφη θα πρέπει να παραμένει λαμπερή μέχρι το τέλος.
Δεν θα πρέπει να ακολουθεί τις τάσεις της μόδας.
Η νύφη θα πρέπει να έχει ένα διαχρονικό και chic style που θα αναδεικνύει την προσωπικότητα της και θα την κάνει να αισθάνεται μοναδική χωρίς όμως υπερβολές.
Απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία που ξέρει το στυλ που ταιριάζει καλύτερα στα χαρακτηριστικά του προσώπου, στο στυλ του νυφικού και γενικότερα στο γάμο.
Σίγουρα, τα συναισθήματα και η χαρά της νύφης για εκείνη την ημέρα θα είναι ζωγραφισμένα στο πρόσωπό της.
Επίσης προτεραιότητα μου είναι να δω πώς φαντάζεται η ίδια τον εαυτό της, την πιο σημαντική της ημέρα...την δική της ημέρα.
Λαμβάνω λοιπόν υπόψη μου τα χαρακτηριστικά της αναδεικνύοντας τα πιο "δυνατά" της σημεία για ένα άψογο αποτέλεσμα. Το στυλ της νύφης κλασσικό ή μοντέρνο, το νυφικό, το χτένισμα καθώς και την εποχή για να δημιουργήσω ένα όμορφο και αρμονικό μακιγιάζ.
Στόχος μου να αναδείξω τη γυναικεία ομορφιά στο έπακρον!
Πολλές γυναίκες επηρεάζονται από ιδέες και τάσεις που διαβάζουν σε διάφορα περιοδικά και επιθυμούν να τα εφαρμόσουν πάνω τους αγνοώντας αν τους ταιριάζουν ή όχι.
Μέγα λάθος!!!
Στην πραγματικότητα "λάθος" θεωρώ οτιδήποτε δεν ταιριάζει στο πρόσωπο και στο χαρακτήρα μιας κοπέλας. Γι αυτό ένας make up artist καλείται να λάβει υπόψη τις επιθυμίες τους και να τις εφαρμόσει με τους κατάλληλους συνδυασμούς για ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα.


Τέλος, καλό θα ήταν να κανονίσετε με τον-την make-up artist να μείνει κοντά σας και σε όλη τη διάρκεια του γάμου και για τη φωτογράφιση, αν αυτή θα γίνει την ίδια μέρα φυσικά. Αν κάνετε την φωτογράφιση άλλη μέρα, εννοείται πως θα πρέπει να κανονίσετε και ένα νέο ραντεβού. Ο λόγος που είναι καλή ιδέα να έχετε κοντά σας έναν make up artist όλη την ημέρα του γάμου σας, είναι το γεγονός ότι όσο καλό και να είναι το μακιγιάζ που θα σας κάνει, αυτό σίγουρα θα χρειαστεί κάποια ρετούς μετά από την ταλαιπωρία που θα τραβήξετε όλη την ημέρα.
Σκεφθείτε μόνο πόσα φιλιά θα δώσετε κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού μετά τον γάμο!
Το νυφικό μακιγιάζ σας λοιπόν είναι σίγουρο ότι θα χαλάσει, οπότε καλό είναι να έχετε κοντά σας κάποιον που να μπορεί να το φροντίσει και διορθώσει εύκολα και γρήγορα για να είστε πάντα όσο λαμπερή και όμορφη όπως όταν ξεκινήσατε από το σπίτι σας.

Όλες οι παρακάτω φωτογραφίσεις είναι ένα μικρό δείγμα από προσωπικές δουλειές της Ντίνας!
(Φωτογραφίες: Δημήτρης Ντελής...ΕΔΩ)













Αν θέλετε η Ντίνα να σας μακιγιάρει και να σας περιποιηθεί δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε την σελίδα της στο Facebook και να της στείλετε μήνυμα!
Μπείτε και κάντε like εδώ

Διαβάστε Περισσότερα »

Το ΚΑΠΗ Ιτέας γλέντησε με δωρεάν φαγητό και ορχήστρα

Συνεχίστηκαν οι εκδηλώσεις της ΔΗΚΕΠΑ με το ΚΑΠΗ Ιτέας να έχει την τιμητική του χθες την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου.
Τα μέλη αντάλλαξαν ευχές, απόλαυσαν το δωρεάν φαγητό και διασκέδασαν υπό τους ήχους της ζωντανής ορχήστρας.




Στη γιορτή παρευρέθηκαν ο πατήρ Βασίλειος Γερούκης. ο δήμαρχος Παλαμά Γιώργος Σακελλαρίου η αντιδήμαρχος Φωτεινή Καραϊσκου και ο πρόεδρος Τ.Κ Ιτέας Βαγγέλης Λύτρας.















Διαβάστε Περισσότερα »

Ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας διοργανώνει εκδρομή

Ο Σύλλογος Γυναικών Ιτέας διοργανώνει ημερήσια εκδρομή την ερχόμενη Πέμπτη 17 Νοεμβρίου στον Αγιο Νεκτάριο Λαυρίου Αττικής.

Η αναχώρηση θα γίνει στις 6:00 το πρωϊ απο την πλατεία της Ιτέας



Τὸ Ἱερὸ Προσκύνημα Ἁγίου Νεκταρίου βρίσκεται στὸν Ἅγιο Κωνσταντῖνο (Καμάριζα) Λαυρίου Ἀττικῆς. Ἡ οἰκοδόμηση τοῦ Ναοῦ ξεκίνησε τὸ 1966, σὲ ἀνάμνηση τοῦ περάσματος τοῦ ἁγίου Νεκταρίου ἀπὸ τὴν περιοχὴ αὐτή.

Τὸ 1972 ἀνακηρύχθηκε Προσκύνημα.
Ο Ναός, τύπου σταυροειδοῦς μετὰ τρούλλου, μὲ πολλὰ προσκτίσματα, δεσπόζει στὸν καταπράσινο λόφο καὶ συγκεντρώνει προσκυνητὲς ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα καὶ τὸ ἐξωτερικό.
Ἑορτάζει στὶς 9 Νοεμβρίου, ἡμέρα κοίμησης τοῦ Ἁγίου, καὶ στὶς 3 Σεπτεμβρίου, ἡμέρα ἀνακομιδῆς τῶν λειψάνων του.


Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016

Διπλή συνεδρίαση για το Δημοτικό Συμβούλιο Παλαμά την προσεχή Τρίτη 15 Νοεμβρίου

Διπλή συνεδρίαση για το Δημοτικό Συμβούλιο Παλαμά την προσεχή Τρίτη 15 Νοεμβρίου καθώς θα υπάρχει τακτική συνεδρίαση και ακολούθως ειδική για την ψήφιση του προϋπολογισμού και του πλαισίου δράσης για το 2017.

Αναλυτικά:
Στις 18:30 θα πραγματοποιηθεί η τακτική συνεδρίαση του σώματος με θέματα προς συζήτηση τα ακόλουθα:

1.-Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με την έγκριση του Τεχνικού Προγράμματος Εκτελεστέων Έργων οικονομικού έτους 2017.
Εισηγητής Δήμαρχος

2.-Συζήτηση και λήψη απόφασης περί καθορισμού συντελεστών άρδευσης έτους 2016, στα αγροκτήματα της Έδρας του Δήμου και των Τοπικών Κοινοτήτων.
Εισηγητής Δήμαρχος

3.-Αναμόρφωση προϋπολογισμού έτους 2016.
Εισηγητής Αντιδήμαρχος κ. Ιάσων Τσιρώνης

4.-Έγκριση προϋπολογισμού εσόδων – εξόδων οικονομικού έτους 2017 του Δ. Ν.Π.Δ.Δ. – Δημοτικός Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού, Προσχολικής Αγωγής Παλαμά (Δ.Ο.Π.Α.Π.Α.Π.).
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Άρης Τσίρας

5.-Συζήτηση και λήψη απόφασης για δημοπράτηση του Δημοτικού Αναψυκτηρίου που βρίσκεται στο Πάρκο «ΑΣΤΕΡΙΟΝ».
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

6.-Ανανέωση επαγγελματικών αδειών πωλητών λαϊκής αγοράς.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

7.-Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα της Ε.Κ.ΧΑ. Α.Ε.
Εισηγητής Δήμαρχος

8.-Συζήτηση και λήψη απόφασης για την εκμίσθωση των Γεφυροπλαστιγγών στην Έδρα του Δήμου και στις Τοπικές Κοινότητες Βλοχού, Γοργοβιτών, Αγίου Δημητρίου, Ιτέας και Αγίας Τριάδας.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

9.-Αποδοχή κατανομή – απόδοση ποσού 49.530,00 € από το Υπουργείο Εσωτερικών για την κάλυψη λειτουργικών δαπανών των Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σχολείων του Δήμου Παλαμά.
Εισηγητής Δ. Σ. κ. Αριστοτέλης Χατζής

10.-Αποδοχή ή μη της παραίτησης του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Δ.Ν.Π.Δ.Δ. Δημοτικός Οργανισμός, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Προσχολικής Αγωγής Παλαμά (Δ.Ο.Π.Α.Π.Α.Π.) και ορισμός νέου.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

11.-Ψήφιση πίστωσης για την πληρωμή των τιμολογίων από τις εκδηλώσεις της Εθνικής Επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

12.-Έγκριση μελέτης της προμήθειας υγρών καυσίμων και λιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου Παλαμά, των Νομικών του Προσώπων, ΔΗ.Κ.Ε.ΠΑ., Δ.Ο.Π.Α.Π.Α.Π. και των Σχολικών Επιτροπών Α/ΘΜΙΑΣ και Β/ΘΜΙΑΣ Εκπαίδευσης για το έτος 2017 και καθορισμός του τρόπου εκτέλεσης της προμήθειας.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

13.-Έγκριση μελέτης της προμήθειας Γάλακτος για τις ανάγκες του Δήμου Παλαμά και του Ν.Π.Δ.Δ. - Δ.Ο.Π.Α.Π.Α.Π. για το έτος 2017 και καθορισμός του τρόπου εκτέλεσης της προμήθειας.
 Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

14.-Έγκριση μελέτης της Εργασίας: Περιποίηση – Καθαριότητα Χώρων Νεκροταφείων και καθορισμός του τρόπου εκτέλεσης της Εργασίας.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

15.-Συζήτηση και λήψη απόφασης για τον τρόπο προμήθειας γραφικής ύλης και λοιπά υλικά γραφείων, για το οικονομικό έτος 2017 και έγκριση των τεχνικών προδιαγραφών – μελετών.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

16.-Συζήτηση και λήψη απόφασης για τον τρόπο προμήθειας φωτοτυπικού υλικού – τόνερ – αναλωσίμων για το οικονομικό έτος 2017 και έγκριση των τεχνικών προδιαγραφών – μελετών.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

17.-Έγκριση μελέτης της προμήθειας Ειδών Καθαριότητας και Ευπρεπισμού για τις ανάγκες του Δήμου Παλαμά και των Ν.Π.Δ.Δ. - Δ.Ο.Π.Α.Π.Α.Π., ΔΗ.Κ.Ε.ΠΑ. και των Σχολικών Επιτροπών Α/ΘΜΙΑΣ και Β/ΘΜΙΑΣ Εκπαίδευσης για το έτος 2017 και καθορισμός του τρόπου εκτέλεσης της προμήθειας.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

18.-Συζήτηση και λήψη απόφασης επί της υπ΄ αριθμ.: 14 / 2016 Α.Τ.Σ.Τ.Κ. Προαστίου.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

19.-Συζήτηση και λήψη απόφασης σε αίτημα του κ. Βασιλείου Μάλκα του Σωτηρίου.
Εισηγητής Πρόεδρος Δ. Σ. κ. Αναστάσιος Γκαζούνης

Ακολούθως στις 20:30 θα πραγματοποιηθεί ειδική συνεδρίαση με μοναδικό θέμα ημερήσιας διάταξης "Ψήφιση Προϋπολογισμού Εσόδων – Εξόδων και Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης του Δήμου Παλαμά και Ν.Π.Δ.Δ. οικονομικού έτους 2017".


Διαβάστε Περισσότερα »

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016

Ιατρική ημερίδα στον Παλαμά

Ο Σύλλογος Γυναικών Παλαμά σε συνεργασία με τον Ιατρικό Σύλλογο Καρδίτσας και τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων Παλαμά διοργανώνουν ιατρική ημερίδα με θέμα:
«Τα μυστικά του ύπνου, οι διαταραχές του, η πρόληψη και η αντιμετώπισή τους».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2016, στις 11 πμ, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δήμου Παλαμά.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διαλέξεις των παιδιάτρων Ελευθερίου Μουτσάνα και Ευανθίας Τριβάρα.
Ο παιδίατρος Ελευθέριος Μουτσάνας θα αναπτύξει το θέμα «Τα μυστικά του ύπνου, οι πρωτοπαθείς διαταραχές του και η πρόληψη της αϋπνίας» και η παιδίατρος Ευανθία Τριβάρα θα αναπτύξει το θέμα «Οι δευτεροπαθείς διαταραχές του ύπνου και η αντιμετώπισή τους».
Στον ίδιο χώρο θα υπάρχει έκθεση βιβλίου σχετιζόμενη με τον ύπνο.

Το θέμα της ημερίδας είναι πολύ σημαντικό, αφού ο ύπνος καταλαμβάνει το 1/3 της ζωής του ανθρώπου και διαταραχές του ύπνου παρουσιάζει το 1/3 των παιδιών και ενηλίκων.
Θεωρείται ότι ως τώρα δεν δόθηκε η πρέπουσα προσοχή για τη σημασία της λειτουργίας του ύπνου για τη μνήμη, τη μάθηση αλλά και για την ψυχική και σωματική υγεία των ανθρώπων - παιδιών και ενηλίκων.
Οι αποκτηθείσες, όμως, γνώσεις τα τελευταία χρόνια οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο καλός ύπνος, μαζί με την υγιεινή διατροφή και την άσκηση, είναι από τις πιο βασικές προϋποθέσεις για την επίτευξη καλής υγείας και κατά συνέπεια μακροζωίας.
Διαβάστε Περισσότερα »

Εκκαθάριση των ανενεργών αγροτικών συνεταιρισμών το 2017

Μεγάλα προβλήματα προκύπτουν με τους ανενεργούς πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς, οι οποίοι είναι δεκάδες στη Θεσσαλία με χιλιάδες μέλη.
Μέχρι τον Απρίλιο του 2017, με βάση το Ν. 4015, αλλά και τον προηγούμενο τον 2810, θα πρέπει να έχουν καταθέσει ισολογισμούς. Όσοι έχουν μηδενικό ισολογισμό, δεν έχουν κάνει δηλαδή πράξεις τα τελευταία χρόνια, τότε πηγαίνουν σε εκκαθάριση και τα περιουσιακά τους στοιχεία (οικόπεδα, αποθήκες, πλάστιγγες, τρακτέρ, κομπίνες κλπ) περιέρχονται στο δημόσιο.

Οι συνεταιρισμοί αυτοί που είναι περίπου 265 στην Θεσσαλία (περίπου 90 στην Καρδίτσα), συνεχίζουν να πληρώνουν φόρο επιτηδεύματος 800 ευρώ, ενώ αν έχουν χρέη προς τράπεζες από παλαιότερο δανεισμό, τότε τα χρέη αυτά κατανέμονται ισομερώς στα ιδρυτικά τους μέλη - παραγωγούς που δεν έχουν αποχωρήσει και πιστώνονται ως οφειλές προς το δημόσιο.
Δηλαδή  π.χ. αν ένας συνεταιρισμός έχει μία οφειλή σε τράπεζα της τάξης των 50.000 ευρώ και αποτελείται από 100 μέλη, τότε σε καθένα από αυτά θα χρεωθεί οφειλή της τάξης των 500 ευρώ, η οποία θα πρέπει να εξοφληθεί διαφορετικά θα παρακρατηθεί από τις επιδοτήσεις.

Προφανώς του χρόνου την άνοιξη χιλιάδες αγρότες στη Θεσσαλία θα δουν ξαφνικά να είναι χρεωστικοί στην εφορία, από οφειλές που δεν έχουν γνώση και θα προέρχονται από τον καταμερισμό της εκκαθάρισης των συνεταιρισμών. Ωστόσο εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι περιουσιακά στοιχεία των πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών θα περιέλθουν στο δημόσιο, σε μία περίοδο που οι αγρότες ψάχνονται για να δημιουργήσουν νέους συνεταιρισμούς και ομάδες παραγωγών και θα χρειαστούν αποθηκευτικούς χώρους στα χωριά.
Για αυτό έχει προταθεί να ενεργοποιηθεί το άρθρο 19 του Ν. 4015, ώστε αυτά τα περιουσιακά στοιχεία να περιέλθουν στις νέες μορφές συνεργατισμού των αγροτών.

πηγή
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2016

Δημιουργία Δικτύου Σχολείων Σκάκι και στην Ιτέα

Η εκπαιδευτική και παιδαγωγική αξία του σκακιού είναι διαπιστωμένη από σοβαρές επιστημονικές έρευνες. Θεωρητικά έχει αναλυθεί από σημαντικούς ανθρώπους και από ειδικούς.
Για να έχουν βαρύτητα και αξία οι έρευνες και οι μελέτες πρέπει να έχουν πρακτική εφαρμογή.

Η αναγκαιότητα εκμάθησης του σκακιού από τους μαθητές προκύπτει από την παιδαγωγική και διδακτική που ψάχνουν να βρουν μεθόδους και εργαλεία για την ανάπτυξη της ευφυΐας, την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και τη βελτίωση της επίδοσης των παιδιών στο σχολείο, κάτι που το Σκάκι το πετυχαίνει από μόνο του μέσα από την παιγνιώδη μορφή του.

Ο σκοπός της δημιουργίας του δικτύου, εκτός από την εκγύμναση του μυαλού και την ανάπτυξη στρατηγικών σκέψης και μάθησης στα παιδιά, είναι και η ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των σχολείων. Με θέμα ένα παιχνίδι με πολλές δυνατότητες (επιστήμη- τέχνη- άθλημα) οι μαθητές θα ανταλλάξουν επισκέψεις και θα καλλιεργηθούν φιλικές σχέσεις μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Επίσης μέσα από τη χαρά του παιχνιδιού οι μαθητές θα γνωρίσουν και θα αναπτύξουν πνευματικές ικανότητες χρήσιμες όχι μόνο στα μαθητικά τους χρόνια αλλά και στη ζωή τους.

Το συντονισμό του δικτύου θα τον κάνει το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παλαμά με την υποστήριξη της Σχολικής Συμβούλου της 4ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Καρδίτσας και θα συμμετέχουν τα Δημοτικά Σχολεία: 1ο Παλαμά, 3ο Παλαμά, Ιτέας, Φύλλου και Αγ. Θεοδώρων.
Οι εκπαιδευτικοί που θα εμπλακούν στο πρόγραμμα θα έχουν στη διάθεσή τους σχετικό υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί στο σχολείο ανάλογα με την κάθε τάξη.

Το σύνολο των αξιόλογων και χρήσιμων για τη ζωή πνευματικών ιδιοτήτων που μπορούν να αποκτηθούν μέσω του σκακιού θα βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν συνήθειες θετικές για τον εαυτό τους και την κοινωνία.


Διαβάστε Περισσότερα »

Δωρεάν μέτρηση σακχάρου την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Σακχαρώδη Διαβήτη γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Νοεμβρίου.

Στόχος είναι να ευαισθητοποιήσει και να ενημερώσει το παγκόσμιο κοινό για την ύπουλη αυτή ασθένεια, η οποία προκαλεί το θάνατο τουλάχιστον 3.000.000 ανθρώπων ετησίως.
Ο Σακχαρώδης Διαβήτης είναι μία χρόνια πάθηση, που εμφανίζεται όταν το πάγκρεας δεν παράγει αρκετή ινσουλίνη (Τύπου 1) ή όταν ο οργανισμός δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά την παραγόμενη ινσουλίνη (Τύπου 2).
Η Ινσουλίνη είναι μια ορμόνη, που επιτρέπει στα κύτταρα να πάρουν το σάκχαρο από το αίμα και να το χρησιμοποιήσουν ως πηγή ενέργειας.
Η σωστή διατροφή, η άσκηση, αλλά και η  φαρμακευτική αγωγή, μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση του σακχαρώδη διαβήτη.
Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι οι ασθενείς στη χώρα μας ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο αρκετοί από τους οποίους δεν το γνωρίζουν.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Σακχαρώδη Διαβήτη, το Κέντρο Υγείας Παλαμά σε συνεργασία με τους: ΔΗ.ΚΕ.ΠΑ., εταιρείας Lilly και  φαρμακεία του Δήμου Παλαμά διοργανώνουν  δράση η οποία περιλαμβάνει, ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΑΚΧΑΡΟΥ  στους πολίτες του Δήμου Παλαμά.

Η μέτρηση  θα γίνει στην κεντρική πλατεία του Παλαμά, την Παρασκευή  11/11/2016


Διαβάστε Περισσότερα »